به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، اسدالله درویش امیری در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به لزوم سرعت بخشیدن و پیگیری احداث مجتمع شهرک صنایع دستی و گردشگری 'نور' و 2 ناحیه کارگاهی صنایع دستی 'ظریفان' و 'نیکان' در زنجان تاکید کرد و افزود: این سه طرح از کارهای مهم استان در حوزه صنایع دستی و گردشگری است.
گفتنی است مجتمع شهرک صنایع دستی و گردشگری نور که در ورودی زنجان از سمت تهران در مساحت هشت و نیم توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در حال احداث است، از سال 91 تا کنون پیشرفت چندانی نداشته و به گفته سرمایه گذار طرح، هم اکنون 20 درصد پیشرفت فیزکی دارد.
استاندار زنجان تعلل و تاخیر در اجرای مجتمع شهرک صنایع دستی و گردشگری نور را غیرقابل قبول خواند و تاکید کرد: این از مهمترین طرح های حوزه صنایع دستی و گردشگری استان است و تاخیر در اجرای آن بر عهده دستگاههای اجرایی نیست و سرمایه گذار ملزم است اقداماتی را برای سرعت بخشیدن به روند اجرای آن انجام دهد.
به گزارش ایرنا، در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به سرمایه گذار پروژه مجتمع شهرک صنایع دستی و گردشگری نور، 6 ماه مهلت داده شد تا نسبت به تامین منابع لازم برای پیشبرد پروژه و نیز سرعت بخشیدن به انجام عملیات ساخت و ساز در فازهای چندگانه آن، اقدام کند.
درویش امیری با بیان اینکه طولانی شدن انجام پروژه ها به هیچ عنوان زیبنده نیست، خاطرنشان کرد: یا باید کاری را نپذیریم و یا اگر انجام آن را قبول کردیم باید به سرعت کار را پیش ببریم.
گفتنی است ناحیه کارگاهی صنایع دستی شماره یک موسوم به 'ظریفان' در محدوه عوارضی زنجان - قزوین و ناحیه کارگاهی صنایع دستی شماره 2 موسوم به' نیکان' در محدوده عوارضی زنجان- تبریز نیز به منظور استقرار واحدهای تولید و عرضه صنایع دستی در دست طراحی و اجرا هستند و پس از احداث در اختیار فعالان صنایع دستی قرار خواهند گرفت.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای توسعه صنایع دستی، احداث چنین ناحیه هایی است که می تواند در تامین شعار سال نیز خیلی کمک کند.
درویش امیری با بیان اینکه زنجان جزو 10 استان کشور در حوزه تولید صنایه دستی است، تاکید کرد: لازم است در راه اندازی ناحیه های کارگاهی صنایع دستی اهتمام جدی صورت پذیرد.
وی به به لزوم انجام کارهای زیربنایی در حوزه صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: دستگاههای اجرایی باید در این راستا از حمایت ها و کمک های خود دریغ نکنند.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان به برگزاری سومین جشنواره بین المللی غذای اکو - جاده ابریشم در زنجان اشاره کرد و افزود: چنین برنامه هایی فرصت خوبی برای معرفی قابلیت های استان در حوزه گردشگری است.
به گزارش ایرنا، سومین جشنواره بین المللی غذای اکو- جاده ابریشم از 20 تا 22 اردیبهشت جاری در مجموعه نمایشگاه بین المللی کاسپین برگزار می شود.
درویش امیری بر لزوم مشارکت مردم و بخش خصوصی در جشنواره غذای اکو تاکید کرد و افزود: لازم است آیین افتتاحیه این جشنواره فراگیرتر برگزار و وجه مردمی آن تقویت شود.
وی برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی را زمینه ای برای حفظ و انتقال هویت فرهنگی و تاریخی به نسل های امروز دانست و گفت: بر اساس تحقیقات پژوهشگران، ایران در زمینه اقوام و خرده فرهنگ ها، غذاها و لباس ها دارای بالاترین تنوع در سطح جهان است.
7312/8068
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.