رسول منصوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برنامه ریزی ها و تا زمان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان، فاز نخست سلیوی 50 هزار تنی خدابنده، سیلوی 20 هزار تنی ابهر و 6 هزار و 500 تنی ابجرود افتتاح خواهد شد.
وی اظهار کرد: هم اکنون 520 هزار تن ظرفیت فضای ذخیره سازی گندم این استان را تشکیل می دهد که با افزودن شدن سیلوهای جدید این میزان به 600 هزار تن افزایش می رسد.
منصوری خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام سازمان جهادکشاورزی استان مبنی بر تولید 300 هزار گندم پیش بینی می شود این میزان از کشاورزان خریداری شود و مشکلی در این بخش وجود ندارد.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان ادامه داد: تا کنون بارندگی ها سال جاری بر روند کشت گندم این استان تاثیر زیادی داشته و در صورت نبود بادهای گرم می توان به میزان خرید پیش بینی شده بسیار امیدوار بود.
وی بیان کرد: امسال گندم معمولی باقیمت مصوب و تضمینی 13هزار ریال از کشاورزان خریداری می شود که این مبلغ سال گذشته 12 هزار و 705 ریال تعیین شده بود.
منصوری تاکید کرد: طبق پیش بینی های انجام گرفته خرید گندم مازاد بر کشاورزان این استان از واخر خرداد امسال آغاز و تا شهریور ادامه می یابد که در صورت وجود محموله مدت مهلت تمدید می شود.
به گزارش ایرنا، این استان سال گذشته در تولید گندم رتبه هشتم و در ذخیره سازی این محصول نیز جزو استان های رده بالای کشوری بود.
طی سال های 92، 93، 94 و 95 به ترتیب 166 ،220 ،232 و 352 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان خریداری شد.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.