اسدالله درویش امیری روز شنبه در همایش روز کارگر در جمع شماری از کارگران استان زنجان افزود: برخی از موانع خواسته یا ناخواسته بر بیشتر واحدهای تولیدی کوچک، متوسط و زودبازده تحمیل شده بود که برای گذر از این موانع و توسعه تولید طی سال گذشته بیش از پنح هزار میلیارد ریال از منابع بانکی به این واحدها تزریق شد تا مشکل کمبود نقدینگی آنها جبران و چرخه تولید فعال شود.
وی یادآورشد: با توجه به اینکه فضای صادراتی به دلیل تحریم ها کمرنگ شده بود، در زمان حاضر موانع بر سر راه صادرات واحدهای تولیدی برداشته شد و عدد و رقم گویای این مساله است.
استاندار زنجان، یکی از ملاک های رونق اقتصادی و تحول در محدوده کسب و کار را صادرات و فعالیت کمرگی در این استان بیان کرد و گفت: طی سال 94، درآمد صادرات این استان از گمرک 228 میلیاد دلار بود که این رقم در سال 95 به 308 میلیون دلار افزایش یافت.
به گفته درویش امیری، ارتقا درآمد صادرات نشان دهنده ورود کالاهای تولیدی استان زنجان به بازار جهانی و با هدف ورود به این بازار است.
وی از صادرات کالاهای تولیدی کارگران استان زنجان به 40 کشور منطقه خبرداد و خاطرنشان کرد: درآمد گمرک از صادرات در سال 92، 283 میلیارد ریال بود که این رقم در سال گذشته به یک هزار و 178 میلیارد ریال رسید.
استاندار زنجان گفت: کالاهای تولیدی استان باید در مسیر صادرات قرار می گرفت تا تولید آن افزایش می یافت.
درویش امیری تاکید کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان با حمایت های همه جانبه به منظور تحرک جدی در حوزه کسب و کار و بخش تولید، طی سال گذشته از هشت هزار شغل بی ثبات و متزلزل صیانت کرد و شغل این تعداد کارگران نگران تثبیت شد.
وی ادامه داد: این کارگروه توانست کارگران کارخانه روغن نباتی جهان را به پشت چرخ های تولیدی بازگرداند تا به روند تولید ادامه دهند، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید همچون تکیه گاهی برای حمایت از کارگران فعال است تا موانع تزلزل این قشر شوند.
استاندار زنجان به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: این انتخابات باید با حضور حداکثری همه ملت آگاه و همیشه در صحنه ایران اسلامی برگزار شود.
درویش امیری تاکید کرد: افزایش مشارکت حداکثری ملت غیور ایران در پای صندوق های رای موجب وفاداری به آرمان های شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و کوری دشمنان خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از خانواده های شهدا تجلیل شد.
سالانه پنجم تا 11 اردیبهشت به نام هفته کارگر نامگذاری می شود.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.