رحیم عصفوری روز شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: به نظر می رسد طی سال گذشته، تلاش خوبی در حوزه اقتصاد مقاومتی این استان انجام شده است.
وی یادآورشد: زنجیره تولید فولاد در این استان شکل گرفته و این به معنای جلوگیری از خروج خاک به شکل خام از استان است.
عصفوری اظهار کرد: باید چنین زنجیره تولیدی را در حوزه سرب و روی و مس هم پیگیری کرد تا بتوان تمام صنایع تبدیلی مورد نیاز برای رسیدن به حداکثر ارزش افزوده در محصول تولیدی را فراهم کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان گفت: موضوع راه اندازی زنجیره تکمیلی تولید و فرآوری باید به بخش کشاورزی هم منتقل و به خصوص در حوزه میوه که بیشترین محصول مازاد این استان مربوط به آن است، به طور جدی پیگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: خوب است که بتوان ظرفیت های فرآوری و صنایع تبدیلی در تمام حوزه های این استان را شناسایی و زنجیره تولید کامل آن را راه اندازی کرد.
عصفوری ادامه داد: برای آنکه بتوان کارها را آنگونه که انتظار می رود، پیگیری کرد، باید به حتم برنامه ریزی جدی داشت و تکالیف دستگاه ها را به خصوص در زمینه اشتغال مشخص کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان با اشاره به حجم بالای تعداد بیکاران گفت: میزان بیکاران طی سال های گذشته تجمع پیدا کرده، ولی خوشبختانه دولت موفق شده است با این وجود روند رو به رشد افزایش نرخ بیکاری را متوقف کند.
وی تاکید کرد: لازم است تمام دستگاه ها و سیستم بانکی برای اشتغالزایی در سال جاری، یک هدفگذاری مشخص داشته باشند و برای تحقق آن تلاش کنند.
عصفوری اضافه کرد: صدور 495 مجوز تاسیس برای واحدهای صنعتی و تولیدی طی سال گذشته نشان می دهد که مردم به سمت راه اندازی خطوط تولید و سرمایه گذاری در این بخش سوق پیدا کرده اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان گفت: امید می رود سیاستگذاری های امسال به گونه ای باشد که بتوان میزان اشتغال و تعداد جواز تاسیس های صادر شده را افزایش داد.
وی ابراز کرد: در بخش کشاورزی باید بحث توسعه گلخانه ها که بهره وری بالا و میزان مصرف آبی کمتری دارند، جدی گرفته شود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.