به گزارش ایرنا، کوروش شعبانی روز پنجشنبه در نشست ' نهاد خانواده و مسئولیت اجتماعی' با کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر، با اشاره لزوم تسلط کارکنان این اداره بر مفاهیم مختلف، اظهار کرد: برای انتقال هرچه بهتر مطالب به دیگران ابتدا باید خودمان به این موضوعات تسلط داشته باشیم.
وی تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان تا حدودی به برخی از وظایف خود به طور مستقل عمل می کند ولی در بسیاری از زمینه ها مانند افسردگی و سایر بیماری های غیرواگیر لازم است حمایت های بین بخشی افزایش یابد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر ابراز کرد: برای کاهش ابتلا به برخی از بیماری ها مانند فشار خون، دیابت و افسردگی باید فرهنگ سازی شود و مردم برای خود مراقبتی در برابر این بیماری های باید فرهنگ زندگی خود را تغییر دهند چراکه عامل بسیاری از این بیماری ورزش نکردن و تحرک کم و یا عادات نامناسب غذایی است.
وی تاکید کرد: یکی از مهمترین موضوعات در پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیرواگیر پرداختن به معنویات و دینداری است.
شعبانی با اشاره به بی سروسامانی عطاری ها، یادآور شد: متاسفانه در هرجایی که از طب سنتی نام برده می شود مردم به سراغ عطاری ها می روند در حالی که از نظر ابن سینا در طب سنتی نیز آخرین مرحله مراجعه به عطاری بوده است.
وی با تاکید بر اینکه منظور از طب سنتی، عطاری نیست، افزود: در بسیاری مواقع داروهای عطاری ها از داروهای شیمیایی مضرتر هستند زیرا دوز این داروها بدون حساب و کتاب است.
وی تاکید کرد: خودمراقبتی یکی از موضوعات اساسی است که هر فرد باید مراقب سلامت و بهداشت روان خود باشد.
شعبانی با اشاره به شعار سازمان جهانی بهداشت، بیان کرد: این شعار صحبت کردن درباره افسردگی است که در کشور ما با توجه به موضوعات بومی 'زندگی با نشاط همراه با امید' نام گرفته است.
وی تاکید کرد: در زمان حاضر 6 میلیون و 400 نفر در کشور مبتلا به درجات مختلف افسردگی هستند و بیش از 5 میلیون نفر نیز دیابت دارند و علاوه بر این بیش از 30 درصد مردم کشور مبتلا به اختلالات چربی هستند.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.