زعفر افشار روز پنجشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: این سه شکارچی خاطی ساعت یک بامداد چهارشنبه /ششم اردیبهشت جاری/ حین شروع به شکار از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان طارم، مشاهده شدند و ماموران نست به دستگیری آنان اقدام کردند.
وی افزود: با دریافت گزارش از سوی دوستداران محیط زیست شهرستان طارم مبنی بر حضور شکارچی در دربند لار، بلافاصله مأموران یگان حفاظت محیط زیست و کارشناس نظارت بازرسی استان به محل جرم اعزام شدند.
افشار اظهار کرد: محیط بانان پس از 6 ساعت پیاده روی به محل مورد نظر رسیدند و شکارچیان متخلف نیز با مشاهده نیروهای محیط بانی متواری و پس از نیم ساعت تعقیب و گریز در دام گرفتار شدند.
وی افزود: از متخلفان دستگیر شده یک قبضه اسلحه گلوله زنی دست ساز قاچاق و یک قبضه سلاح ساچمه زنی دولول قاچاق به همراه 30تیر فشنگ گلوله زنی 6 تیر فشنگ ساچمه ای سه تیر فشنگ چهار پاره و سه دستگاه دوربین چشمی به دست آمد.
افشار تصریح کرد: شکارچیان دستگیرشده از متخلفان سابقه دار و بومی هستند که برای آنان پرونده تخلف تشکیل و به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی شدند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان به شکارچیان غیرمجاز توصیه کرد هشدارهای محیط زیست را جدی گرفته و دست از تهدید گونه های حیات وحش بردارند چرا که در صورت مشاهده تخلف این اداره کل مطابق قانون با متخلفان بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد کرد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.