به گزارش ایرنا، سعدالله نصیری قیداری روز دوشنبه در نوزدهمین جشنواره استانی خیرین مدرسه ساز زنجان، افزود: از 16 هدف توسعه پایدار سازمان ملل، آموزش با کیفیت با رای اکثریت قاطع کشورهای جهان محسوب می شود که اولویت نخست 15 سال آینده دنیا را به خود اختصاص داده است.
دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان اینکه بعثت پیامبر با امر به خواندن آغاز شده است، گفت: همواره باید این سوال را از خود پرسید که چرا خداوند این بعثت پر برکت را با موضوع 'خواندن'، آغاز کرده است؟
نصیری قیداری با اشاره به آیات قرآن درباره دستور به کسب علم، خواندن و نوشتن توسط انسان، گفت: البته علم بدون اخلاق توحیدی یعنی به پا شدن جنگ و بروز کشتارهای جمعی، یعنی خونریزی، ظلم و ایجاد داعش، بنابراین باید علم را با راه و روش الهی آموزش دید.
وی اظهار کرد: در ایران به معلم بهای لازم داده نمی شود، اگر آموزش در کشور طی سالیان گذشته به درستی انجام شده بود، وضعیت جامعه بهتر از وضع کنونی بود.
دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به هزینه های هنگفت تولید تسلیحات جنگی در سراسر جهان، گفت: اگر یک بیستم این هزینه ها صرف آموزش شده بود، بسیاری از اتفاقات فعلی در جهان رخ نمی داد.
به گزارش ایرنا، نوزدهمین جشنواره استانی خیرین مدرسه ساز با حضور مسئولان ارشد استان و خیرین مدرسه ساز در سالن زیتون جهاد کشاورزی استان برگزار شد.
3216/3001
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.