داود کارگرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: با توجه به لزوم امکان ردیابی گواهینامه ها و تائیدیه های صادره آسانسور توسط مالکان و بهره برداران آسانسور، اطلاع از آخرین وضعیت آسانسورها در سراسر کشور و ایجاد بستر مناسب در انجام بازرسی ادواری سالانه ، نصب پلاک شناسه ملی 10 رقمی در کابین این استان نیز آغاز شده است.
وی اظهار کرد: این طرح از تاریخ و بر مبنای تاریخ ثبت درخواست بازرسی در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور لازم الاجرا بوده و صدور گواهینامه و تاییدیه بازرسی آسانسور منوط به نصب این پلاک در داخل کابین خواهد بود.
به گفته این مسئول، نظارت بر اجرای آن نیز بر عهده شرکت های بازرسی فنی آسانسور بوده و این موضوع نیز به دقت مورد بررسی قرار می گیرد.
مدیر کل استاندارد استان زنجان ادامه داد: مسئولیت حفظ و نگهداری از پلاک ظرفیت و پلاک شناسه ملی آسانسور در طول اجرای این قرارداد بر عهده 'شرکت سرویس و نگهدار' است.
کارگرزاده خاطر نشان کرد: شرکت سرویس و نگهدار ، موظف است در صورت مخدوش شدن و یا برداشته شدن این پلاک ها در طول اجرای قرارداد نسبت به نصب مجدد آنها در کابین اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، جواد رحمتی معاون عمرانی استاندار استان زنجان، آبان سال گذشته و در جلسه کارگروه استاندارد سازی و ارتقای کیفیت کالا به موضوع آسانسور دستگاه های اجرایی اشاره کرده و خواستار رفع مشکلات این بخش شده بود.
بنا به گفته مدیرکل استاندارد استان زنجان، تا کنون 31 آسانسور دستگاه دولتی در این استان گواهی تایید ایمنی و کیفیت دریافت کرده اند و 29 مورد دیگر نیز در دست بررسی است.
8068/7320
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.