به گزارش ایرنا، ناصر مقدم روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای سال جاری اشاره کرد و افزود: در مجموع 45 برنامه فرهنگی و هنری در سطح ملی، منطقه ای و استانی، امسال در زنجان اجرا می شود.
وی ادامه داد: برنامه های پیش شده برای سال جاری در چهار بخش و حوزه توسعه و ترویج ارزش های دینی، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، گفتمان سازی حقوق شهروندی و نیز برنامه های مربوط به دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد طراحی و اجرا می شوند.
مقدم به محدویت اعتبارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اشاره کرد و گفت: درصد کمی از اعتبارات برای فعالیت های فرهنگی و هنری اختصاص پیدا می کند که همین اعتبار محدود هم بین چندین دستگاه تقسیم می شود.
وی بابیان اینکه اعتبارات فرهنگی استان پاسخگوی نیازهای به حق اصحاب فرهنگ و هنر نیست، اظهار کرد: امیدواریم در سال جاری با مساعدت استانداری، اعتباراتی متناسب با انتظارات اهالی فرهنگ و هنر برای این حوزه در استان در نظر گرفته شود.
مقدم برگزاری جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری رمضان، همایش داعیان راستین، گردهمایی مدیران و مربیان موسسه های قرآن و عترت، همایش نادیان ماندگار و جشن پنجاهمین شماره فصلنامه فرهنگ زنجان را از اهم برنامه های سه ماهه نخست سال جاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برشمرد و گفت: تلاش ما بر این است تا با صرفه جویی در منابع و اعتبارات محدودی که در اختیار داریم برنامه های متعددی را در این حوزه برگزار کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به انتخابات پیش رو، اظهار کرد: رعایت اخلاق حرفه‌ای از اصول خبرنگاری به ویژه در ایام انتخابات است.
وی یادآور شد: طبق اطلاعیه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه هایی که از بودجه‌های دولتی و عمومی استفاده می‌کنند حق هرگونه اقدام له یا علیه نامزدها را ندارند و این موضوع در سطح رسانه های استان نیز باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.