محمد رشید کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجانبا اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع آنفولانزای مرغی در استان زنجان انجام شده است اظهار داشت: مشاهده آنفلوانزای مرغی در استان زنجان با اقدامات پیشگیرانه اکیپ کنترل دامپزشکی مهار شد.

وی افزود: اقدامات پیشگیری در این روستا انجام شده و نشانه‌های شیوع در سایر مناطق را نداریم و در سایر روستا‌های استان این بیماری مشترک طیور و انسان مشاهده نشده است و اکیپ‌های کنترل در حال پایش و مراقبت‌های ویژه هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به وجود این بیماری در استان‌های همجوار گفت: در حال حاضر این بیماری در استان‌های آذربایجان شرقی٬ همدان و کردستان وجود دارد.

وی ابراز کرد: آنفلوانزای مرغی واکسنی ندارد و ویروسی است و به راحتی منتقل می‌شود همچنین اقدامات پیشگیرانه در سطح روستاهای استان در طیورهای بومی انجام شده است.

کرمی با اشاره به راه‌های جلوگیری و شیوع این بیماری در روستا‌ها گفت: روستائیان توجه داشته باشند که طیور پرورشی با پرندگان مهاجر تماس نداشته باشند تا آلودگی منتقل نشود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از راه‌های جلوگیری عدم خرید از دستفروش‌های دوره گرد در سطح شهر است که طیور آلوده را در سطح روستا‌ها توزیع می‌کنند و روستائیان در حال حاضر از دوره گرد‌ها خرید نکنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان ابراز کرد: در حال حاضر خوشبختانه طیور صنعتی هیچ مشکلی ندارد و مردم می‌توانند از مرغ‌های بسته بندی شده که تحت نظارت کارشناسان در کشتارگاه‌ها کشتار می‌شود استفاده کنند.

وی عنوان کرد: طیوری که آلوده شده‌اند به صورت بهداشتی دفن شود تا از آلوده شدن محیط جلوگیری شود و از خرید طیور بومی از بازارچه‌ها جدا خودداری شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625762
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.