به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حسین جعفری در همایش تبیین شعار سال 96 در بخش کشاورزی با اشاره به اشتغال 33 درصد بخش کشاورزی در استان زنجان اظهار داشت: اشتغال 33 درصد و ارزش افزوده 26 درصدی سبب شده که بخش کشاورزی یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی این استان باشد.

وی با اشاره به سیاست‌گذاری دولت در توسعه کشاورزی ابراز کرد: وظیفه اصلی تولید بر عهده تولیدکنندگان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به افزایش تولید محصولات کشاورزی بیان کرد:  تولید گندم و تولید بذر نسبت به سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به حمایت دولت از بخش تولید تأکید کرد: برای کشاورزان به منظور خرید ادوات کشاورزی 450 ریال میلیارد وام تخصیص داده شده است.

جعفری به برنامه تجهیز اراضی کشاورزی به سیتم‌های آبیاری نوین اشاره کرد و افزود: کمک‌های بلاعوض دولت در بخش آبیاری تحت فشار 343 میلیارد ریال است.

وی در مورد رفع تداخلات اراضی کشاورزی و اراضی ملی خاطرنشان کرد: برطرف کردن اختلاف‌های دولت با روستاییان از مهترین دستاوردهای این سازمان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به افزایش ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی تصریح کرد: افزایش حدود سه برابری ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی نسبت به سال 92 از مهمترین اقدامات این سازمان است.

وی با اشاره به سال "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" گفت: با افزایش ماشین‌آلات نیروی انسانی کاهش می‌یابد و تلاش این سازمان برای برطرف شدن کاستی‌های اشتغال را با افزایش توسعه کشت گیاهان داروئی و افزایش گلخانه‌ها جبران می‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622924
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.