همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح استان زنجان در مراسم رژه ای که امروز(۲۹ فروردین) اجرا شد، توانمندی های نظامی خود را به رخ دشمنان انقلاب کشیدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، در این مراسم استاندار زنجان این روز را یادآوری یکی از تصمیمات سرنوشت ساز امام راحل خواند و اظهار کرد: در اوایل انقلاب که استکبار جهانی نقشه شوم به دست گرفتن قدرت در ایران را می کشید، امام راحل با تیزبینی و درایت خود با نامگذاری 29 فروردین به عنوووان روز ارتش جلوی این حرکت را گرفت.

اسدالله درویش امیری با بیان اینکه امام راحل با این نامگذاری از ارتش دفاع کرد، خاطرنشان کرد: ارتش با تمام قوا از تمامیت ارضی کشور در برابر دشمنان دفاع می کند.

مقام عالی استان به حمایت های مقام معظم رهبری از نیروهای نظامی اشاره کرد و گفت: دشمنان از توان نظامی ایران در هراس هستند.

به گفته وی، امروز ادوات وتجهیزات نظامی به دست پرتوان داخل تولید می شود و در این زمینه به خودکفایی رسیده ایم.

استاندار زنجان به نقش تاثیرگذار مقام معظم رهبری و حمایت مردم از این انقلاب در بالارفتن قدرت سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: در دوران تحریم ظلم های بسیاری به مردم شده است ولی به جهت قدرت دیپلماسی خدمتگزاران نظام، ایران هراسی در خصوص ایران از بین رفته است.

در ادامه فرمانده تیپ 216 زرهی استان زنجان به روز ارتش و فلسفه نامگذاری این روز اشاره کرد وادامه داد: در زمانی که مردم از طاغوت ناراضی بودند ارتش با مردم همراه شد و در کنار مردم قرار گرفت.

امیر علی مظهری به نقش ارتش در دفاع از مرزهای کشور اشاره کرد و افزود: ارتش در کنار مردم در برابر استکبار و ضد انقلاب ایستاد.

به گفته وی، ارتش جمهوری اسلامی در هشت سال دفاع مقدس 48 هزار شهید و 162 هزار جانباز و ایثارگر تقدیم این انقلاب کرده است.

فرمانده تیپ 216 زرهی ارتش استان ادامه داد: پس از جنگ هم ارتش به بازسازی نیروهای خود پرداخت و در ساخت ادوات جنگی به مرحله ای رسیده است که به هیچ کشوری وابسته نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.