حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بارش ها در شهرهای خرمدره، گرماب، زنجان، خیرآباد، ماهنشان و آب بر به ترتیب 46 میلی متر، 42 میلی متر، 40.6 میلی متر،32 میلی متر، 27 میلی متر و 27 میلی متر بوده است.
وی اظهار کرد: میانگین بارش های این استان از اول سال زراعی جاری (یک مهر 95 ) تا 28 فروردین امسال 202میلی متر گزارش شد که این میزان نسبت به میانگین بلند مدت 12.5 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26.6درصد کاهش دارد.
سلطانی افزود: میزان بارندگی اردیبهشت امسال نیز نرمال پیش بینی شده است و تحقق آن می تواند به جبران کاهش بارندگی ها کمک کند.
وی همچنین در ارتباط با وضعیت جوی استان نیز اظهار کرد: امروز آسمان این استان صاف و با وزش باد موقت با سرعت بین 40 تا 50 کیلومتر پیش بینی شده است و به تدریج از اواخر وقت با افزایش پوشش ابر همراه خواهد بود و احتمال بارش های خفیف وجود دارد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: بیشترین بارندگی این سامانه طی روز /چهارشنبه/ به وقوع می پیوندد و از اواخر وقت این روز نیز این سامانه از استان خارج می شود.
وی خاطرنشان کرد: آب بر با 25 درجه بالای صفر و ایستگاه خیرآباد با 2 درجه بالای صفر گرم ترین و خنک ترین شهر و ایستگاه این استان طی 24 ساعت گذشته بود و دمای فعلی شهر زنجان نیز 11 درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه افزایش نشان می دهد.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.