بابک کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سال 95 مقالات آی.اس.آی ثبت شده این دانشگاه 153 مورد و در کل 237 مقاله بوده است.
رییس دانشگاه علوم پایه زنجان تصریح کرد: از این تعداد، بالای 35 درصد از مقالات با مشارکت اساتید خارجی منتشر شده است.
کریمی با اشاره به مهمترین رویدادهای این دانشگاه در سال گذشته گفت: ورود دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان به پروژه ارتقا و تبدیل پنج دانشگاه و پنج مرکز پژوهشی برتر به سطح تراز بین‌المللی در کشور از جمله این رویدادها است.
رییس دانشگاه علوم پایه زنجان تصریح کرد: دریافت نشان اول توسط این دانشگاه و بالاترین مقام در ارزیابی فعالیت‌های علمی بین‌المللی دانشگاه‌های کشور نیز از دیگر رویدادهای مهم در سال گذشته به شمار می رود.
وی ادامه داد: کسب رتبه دوم دانشگاه در میان موسسه های علمی پژوهشی برتر کشور از فدراسیون سرآمدان علمی ایران، کسب رتبه هشتم دانشگاه در نظام رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در میان دانشگاه‌های جامع کشور و ریاست کارگروه اقتصاد دانش‌بنیان از زیرمجموعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان توسط دانشگاه علوم پایه از جمله سایر رویدادهای مهم سال 95 محسوب می شود.
کریمی با اشاره به امضای یادداشت تفاهم با دانشگاه اکول‌پلی‌تکنیک فرانسه، گفت: تعامل و تبادل علمی با دانشگاه های بین المللی سبب بالا رفتن سطح علوم پایه در استان و کشور خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پایه زنجان به کیفیت همکاری‌های بین‌المللی اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پایه با سایر دانشگاه‌های خارجی اشاره و تاکید کرد: سال 95 بیش از 840 نفر روز میهمان خارجی داشتیم و بیش از 30 روز مدرسه، کنفرانس، همایش و کارگاه بین المللی برگزار کردیم.
وی با تبیین اهمیت اقتصاد مقاومتی در پیشرفت وضع اقتصادی، گفت: در این راستا رویدادهای فناوری مالی، اقتصاد دانش‌بنیان، جشنواره اختراعات و ابتکارات، سمینار طراحی کسب‌و‌کار، مدیریت بحران و جشنواره کارآفرینان برتر در پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه برگزار شد.
کریمی اضافه کرد: این میزان برنامه بیش از 65 روز در قالب همایش، کنفرانس، سمینار و کارگاه در پارک علم و فناوری دانشگاه برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: سال 95 توانستیم در جشنواره برترین‌های فناوری نانو عنوان مقام محقق برتر جوان را کسب و در آکادمی ملی آلمان نیز تیم برتر تحقیقاتی سلول‌های بنیادی سرطانی شویم.
به گزارش ایرنا، دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان دارای 6 دانشکده و 23 رشته است، که پذیرای 1000 دانشجو می‌باشد.
دانشجویان خارجی در این دانشگاه می‌توانند در رشته های موجود ادامه تحصیل دهند و هم‌اکنون این دانشگاه توانایی پذیرش 100 دانشجوی غیر ایرانی را دارد.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.