به گزارش ایرنا، سرهنگ علی آزادی روز شنبه در همایش مددکاری اجتماعی و مدارای اجتماعی استان افزود: متاسفانه در سطح کشور نزاع و درگیری دومین جرائم را به خود اختصاص داده است و در این استان نیز هم همین وضعیت وجود دارد.
وی اظهار کرد: بر این اساس می توان گفت، آستانه تحمل مردم کاهش یافته و مدارا کمتر رعایت می شود و این در حالی است که آموزه های دینی به این موضوع مهم تاکید جدی و ویژه ای دارد.
آزادی افزود: ارائه آموزش های لازم و پیشگیری از عصبانیت می تواند آمار نزاع و درگیری را در این استان و حتی در سطح کشور به میزان زیادی کاهش دهد.
وی، مورد اعتماد بودن، برخورد مناسب، تکریم ارباب رجوع، روحیه ایثارگری و دادن روحیه امید به مراجعه کنندگان را از جمله خصوصیات مددکاران برشمرد.
فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان گفت: نیروی انتظامی علاوه وظایف ذاتی خود مانند مقابله و برخورد از سال 78 در زمینه مشاوره و مددکاری اجتماعی فعال شده و هم اکنون در سطح این استان 10 مرکز در این بخش به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می کند.
وی بیان کرد: رویکرد مراکز بر پلیس جامع محور قرار دارد و در محورهای تعیین شده در راستای پیشگیری از جرم، آسیب های اجتماعی فعالیت می کند.

***پارسال به 606 هزار و 362 مراجعه کننده مشاوره داده شد
آزادی افزود: طی سال گذشته 606 هزار و 362 نفر به مراکز مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی این استان مراجعه کردند که اولویت آنها به ترتیب مشکلات خانوادگی، از جمله وفادار نبود زوجین به یکدیگر که تعداد یکهزار و 886 مورد را شامل می شد.
فرمانده نیروی انتظامی استان افزود: مشکلات اجتماعی ناشی از نارسایی تعامل با یکدیگر و فضای مجازی به تعداد یکهزار و 766 نفر بود و سومین اولویت که درخصوص مشکلات تربیتی و در خصوص نازسازگاری فرزندان، پرخاشگری و لجبازی کودکان نیز به تعداد 122 مراجعه کننده بوده که مشاوره داده شد.
وی اظهار کرد: طی سال گذشته 2 هزار و 510 نفر به مددکاری کلانتری های این استان مراجعه و مشاوره دریافت کردند که 85 درصد پرونده ها پس از انجام مشاوره به سازش منجر شد.
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.