اسدالله درویش امیری روز شنبه در جریان سفر یک روزه خود به سلطانیه در دیدار با فعالان اقشار مختلف این شهرستان افزود: سرمایه گذار سرمایه اش را جایی می برد که در آنجا احساس امنیت کند و در این راستا همه باید برای فراهم کردن فضایی آرام نقش آفرینی کنیم.
وی ادامه داد: متولیان همه بخش ها و حوزه ها باید تلاش کنند تا فضای آرام استان را به نمایش بگذارند چرا که در این راستا همه مسئول و پاسخگو هستیم و باید به ندای رهبر معظم انقلاب در زمینه ایجاد رونق تولید و اشتغال توجه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا در کشور سرمایه گذاری صورت گیرد.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به 20 فروردین روز ملی فناوری هسته ای اشاره کرد و گفت: خوشحال هستیم که امروز ثمره خون به ناحق ریخته شهدای هسته ای با حمایت همه جانبه رهبر معظم انقلاب و تدبیر و درایت دولت یازدهم به ثمر نشست.
وی افرود: امروز حقانیت ایران در نزد ملت ها و دولت های جهان به اثبات رسیده است.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سلطانیه گوشه ای از تاریخ سراسر افتخار ملت ایران است، گفت: شأن سلطانیه باید در شهرتش حفظ شود و لازم است مبلمان شهری در این شهر به نحوی طراحی و اجرا شود که بافت فرهنگی و تاریخی آن حفظ شود.
وی به ضرورت هماهنگی و همکاری دستگاه های مختلف اجرایی و اقشار مردم در پیشبرد برنامه های توسعه در شهرستان سلطانیه تاکید کرد و افزود: در سلطانیه که چهار سال بیشتر از شهرستان شدن آن سپری نمی شود باید انتظارات و خواسته ها هم متناسب با این شرایط باشد.
درویش امیری اظهار کرد: در سه سال گذشته فعالیت های قابل توجهی در زمینه توسعه راه ها و محور های مواصلاتی شهرستان سلطانیه انجام شده است.
وی از احداث 2 نیروگاه سیکل ترکیبی 300 و 500 مگاواتی در شهرستان سلطانیه خبر داد و افزود: برای تجهیز زمین های کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری در این شهرستان بالغ بر 100 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 34 هزار تن گندم از کشاورزان سلطانیه با اعتبار 560 میلیارد ریال به صورت تضمینی خریداری شد، افزود: 10 سال قبل از حیث تولید گندم در کشور به خودکفایی رسیدیم ولی در سال 92 میلیون تن گندم وارد کشور شد.
وی ادامه داد: سال گذشته بیش از 140 هزار میلیارد ریال در کشور صرف خرید تضمینی گندم از کشاورزان شد.
استاندار زنجان گفت: بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات طی اجرای رونق اقتصادی به واحدهای کوچک و متوسط در استان زنجان پرداخت شده است.
وی افزود: امروز برای واردات داروهای کمیاب به کشور مشکلی نداریم در حالی که در چند سال قبل برای وارد کردن چنین داروهایی آن هم در حد مطلوب و استاندارد متوسل دلال ها می شدیم.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.