به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، احمد بیگدلی امروز در جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی استان با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت ماه امسال اظهار داشت: استان زنجان هشت شهرستان و 17 بخش دارد که هیئت‌های نظارت در تمامی شهرستانها و بخشها برای برگزاری انتخاباتی سالم تشکیل شده است.

وی تعداد ناظران و بازرسان دخیل در هیئت نظارت انتخابات استان زنجان را یک هزار و 500 نفر برشمرد و گفت: هیئت نظارت در روزهای آتی  طبق قوانین و چارچوبهای مشخص شده سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی و سیاست‌های ابلاعی مقام معظم رهبری در مورد انتخابات برای جلب مشارکت حداکثری و پرشور مردم تشکیل می‌شود.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان قدرت اصلی و نرم جمهوری اسلامی ایران را عاملی برای حضور مردم در پای صندوقهای رای خواند و افزود: با توجه به تجربیات و دانش دست‌اندرکاران انتخابات و مسئولان، فعالیت و عملکرد ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتیٰ پیشگیری از تخلفات بسیار اثربخش بوده و در این دوره نیز ستاد با بهره‌‌گیری از این تجربیات کار خود را با نشاط پیگیری می‌کند تا قدرت نرم ایران را به رخ جهانیان بکشد.

وی با اشاره به اینکه عملکرد ستاد پیشگیری هیچ تداخل و تعارضی با وظیفه سایر دستگاه‌ها، نهادها و هیئت‌های اجرایی، نظارتی و بازرسی ندارد، تصریح کرد: اعضای ستاد با همدلی، تعامل، هماهنگی و هم‌افزایی با سایر نهادها در برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم نقش خود را ایفا می‌کنند.

بیگدلی در مورد وظایف هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی ابراز کرد: بررسی صلاحیت کاندیداها وظیفه کنونی این هیئت است که از 25 فروردین ماه تا 31 فروردین ماه انجام می‌شود و نتیجه تایید صلاحیت کاندیداها به هیئت‌های اجرایی اعلام و کاندیداها از طریق فرمانداران و بخشداران از این نتایج مطلع می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان رد صلاحیت شده می‌توانند اعتراض خود را به هیئت‌های مرکزی نظارت شهرستانها و بخشها اعلام ‌کنند تا اعتراض آنها از مجاری قانونی پیگیری شود و سلایق شخصی و حزبی در هیچ یک از پروسه‌های انتخابات دخیل نیست.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان به اجرای نص صریح قانون و منشور 18 ماده‌ای ابلاغی مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: با توجه به تجارب ادوار گذشته انتخابات و نفوذ کلام اعضای هیئت‌های انتخاباتی در جامعه، باید راهکارهای ترویج پایبندی به قوانین و پیشگیری از جرائم به کاندیداها و طرفداران آنها گوشزد شود.

وی تبلیغات زودهنگام کاندیداها را خلاف قانون عنوان کرد و افزود: فعالیت‌ها و تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی رصد می‌شود و باید از طریق مسئولان تذکرات لازم داده شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608618
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.