میرحیدر رضوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت های اجتماعی بر اساس بند 'ط' ماده 139 قانون معافیت مالیات های مستقیم از پرداخت مالیات معاف هستند.
در بند 'ط' ماده 139 قانون معافیت مالیات های مستقیم آمده است که 'کمکها و هدایای دریافتی نقدی و غیر نقدی موسسات خیریه و عام‌المنفعه که به ثبت رسیده‌اند ، مشروط بر این که به موجب اساسنامه آنها صرف امور مذکور در بند (ح) این ماده شود و سازمان امور مالیاتی کشور بر درآمد و هزینه‌های آنها نظارت کند ، از پرداخت مالیات معاف است .'
وی یادآورشد: شرط استفاده از این معافیت مالیاتی نظارت سازمان امور مالیاتی بر درآمد و هزینه این خیران و ارائه اظهارنامه های مالیاتی است.
رضوی اظهار کرد: در صورتی که فعالیت های اقتصادی و خیریه آنان رصد شود، اجازه فرار مالیاتی به این افراد نمی دهیم.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: انجمن های خیریه بسیاری در سطح این استان فعالیت می کنند که همگی برای معافیت از مالیات باید درخواست ناظر مالیاتی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: این ناظر بر فعالیت های مالیاتی نظارت و از هر سه ماه، گزارش این فعالیت ها را ارائه می کند.
رضوی ادامه داد: زمانی که ناظر بر این فعالیت ها نظارت کند، اجازه فرار مالیاتی به شخصی نمی دهد.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان به فعالیت 62 نفر از تجار زنجانی در امور خیریه که از پرداخت مالیات معاف هستند اشاره کرد گفت: در این استان موردی از فعالان اقتصادی را نداریم که به قصد فرار مالیاتی اقدام به انجام امور خیریه کنند.
وی اضافه کرد: در این میان افرادی نیز بوده اند که کار خیریه انجام می داده اند اما اظهارنامه مالیاتی ارائه نکرده و مشمول مالیات شده اند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.