به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، شهرام طهماسبی امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان زنجان اظهار داشت: سرمایه‌گذاری باید بر اساس مزیت‌های نسبی یا شناسایی فرصت‌های رقابتی باشد و در نهایت یک ارزش جدید ایجاد کند.

وی با تأکید بر توجه به ابعاد منطقه‌ای، ابعاد بخشی و ظرفیت و توان دستگاهها ابراز کرد: نمی‌توان اعتبارات دولتی را به هر شکلی برای پروژه‌ها تخصیص داد بلکه باید اعتبارات یک تسهیل‌گری برای خلق ارزش در بخش تولید و خدمات ایجاد کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان ضعف در تکمیل زنجیره‌های تولید را از مهمترین چالش‌ها عنوان کرد و افزود: متاسفانه هم در بخش صنعت و معدن و هم در بخش کشاورزی با خام فروشی مواجه هستیم در حالی که خام فروشی نباید در استان زنجان اتفاق بیفتد.

وی کاهش بروکراسی اداری و کاهش فساد را از بحث‌های جدی در نظام توسعه خواند و گفت: نظام مدیریت و اجرایی باید سر و سامان بگیرد.

طهماسبی با اشاره به اینکه نظام ارائه خدمت باید خود را با تکنولوژی همگام سازد، بیان کرد: باید با سیستم‌های جدید خدمات را از راه دور به ارباب رجوع ارائه دهیم تا مردم در راهروهای دستگاه‌های اجرایی سرگردان و بلاتکلیف نشوند.

وی تصریح کرد: باید با یک مدیریت علمی و کاربردی، در راستای شکل‌گیری ساختارهای تولید داخلی با توان بالا و حضور در بازارهای خارجی گام برداریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان به افزایش سطح کیفی محصولات تولیدی و مطابقت آن با استانداردهای بین‌المللی تأکید کرد و افزود: افزایش کیفیت محصولات قابلیت صادارت را افزایش می‌دهد.

وی ابراز کرد: باید تشکل‌هایی در استان ایجاد کنیم تا علاوه بر ایجاد اشتغال، برخی از آنها وظیفه بازاریابی و صادرات را به شکل تخصصی بر عهده بگیرند.

طهماسبی با تأکید بر تشکیل کمیته‌های تخصصی در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات بیان کرد: تولید فقط در بخش صنعتی نیست و می‌توان با خدمات برتر، تقویت حوزه آی.تی و سایر موارد با تفکری متفاوت در سال 96 تحولی در حوزه اشتغال ایجاد کینم.

وی با اشاره به اینکه مدیران در جایگاه تصمیم‌گیری قرار دارند، خاطرنشان کرد: کار تصمیم‌سازی را باید کارشناسان انجام دهند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606662
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.