استاندار زنجان گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای نه گفتن کالاهای وارداتی و استفاده بهینه از سرمایه های ملی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش امیری در نخستین نشست شورای اداری امسال با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار  داشت: ایران از جمله کشورهایی است که اقتصاد تحت تاثیر نفت است و از آنجائیکه بازار اقتصاد نفت در اختیار بازارهای جهانی است  باید اقتصاد کشور از نفت جدا شود و اقتصاد مبتنی بر الگوی بومی مقاوم شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه برای مقاوم سازی اقتصاد باید از تولید داخلی حمایت شود، گفت: اگر تولید و سرمایه گذاری حمایت شود، کسب و کار رونق پیدا می کند و اشتغال‌زایی ایجاد می شود.

وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای نه گفتن کالاهای وارداتی و استفاده  بهینه از سرمایه های ملی کشور است.

درویش امیری افزود: در سیاست های اقتصاد مقاومتی 25 هزار هکتار تحت پوشش آبیاری نوین قرار گیرد و بیش از 9 هزار مجتمع های آبرسانی روستایی در سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور در دستور کار قرار گرفته که 11 مورد در استان زنجان اجرایی شد.

وی ادامه داد: با تولید و اشتغال زمینه رفاه برای مردم فراهم می شود و این باهمکاری تمامی مدیران میسر می شود.

درویش امیری در ادامه به اجرای طرح رونق اقتصادی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان اشاره  کرد و گفت: این طرح ها موجب شد صنایعی که به صورت تمام وقت مشغول بودند مورد حمایت قرار گرفتند، صنایع نیمه فعال، فعال و صنایع تعطیل راه اندازی شدند و  از  7 هزار و 100 شغل متزلزل در این طرح ها حمایت شد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه بیش از یک قرن به اقتصاد نفتی تکیه شده است، گفت: نباید از دولت انتقاد کرد چرا که تنها سه سال است که وارد اقتصاد مقاومتی شده ایم.

درویش امیری عزم ملی و اراده و مشارکت همگانی را لازمه اصلاح اقتصاد فعلی و به اجرا درآوردن اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: راه نجات کشور تقویت اقتصاد مقاومتی است و نباید عملیاتی شدن این مهم را به دولت محول کرد  و می بایست به جهانیان ثابت کرد ایران می تواند بدون تکیه به نفت رشد کند.

استاندار زنجان به امنیت حاکم بر کشور و لازمه آن برای جذب سرمایه گذار اشاره کرد و گفت: سخنان مایوس کننده از تریبون ها در مقابل اقتصاد مقاومتی است 

درویش امیری در پایان به ابلاغ برنامه بودجه ششم اشاره کرد و گفت: کل بودجه استان زنجان در این لایحه 15 درصد استانی و 85 درصد ملی است و مدیران سهم دستگاه مربوط به خود را از این درصد ملی شناسایی و برای جذب آن تلاش کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.