منصور خسروی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به طور متوسط از 28 مورد آتش سوزی عامل اصلی 25 مورد آن انسانی است و بیشتر افرادی که برای تفریح وقت خود را در دامن طبیعت سپری می کنند متاسفانه بعد از ترک محل آتش روشن شده را خاموش نمی کنند.
وی متذکر شد: این آتش بر اثر وزش باد به مناطق مرتعی منتقل و موجب آتش سوزی و گسترش آن می شود.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: این اداره در تعطیلات نوروزی، تعطیل نبود و نیروهای حفاظتی در همه مناطق استان ‌در 24 ساعت از شبانه روز مشغول گشت و مراقبت از مراتع و عرصه های طبیعی بودند.
خسروی ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت از نخستین روز تعطیلات نوروزی ضمن گشت زنی در سطح عرصه های ملی به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب و حفاظت از انفال اقدام به انجام 56 فقره اعزام به گشت کرده است.
وی، از زنجانی‌های دوستدار طبیعت در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص تخریب، آتش سوزی، تصرف و دیگر موارد را از طریق سامانه 1504 در سراسر استان زنجان جهت بررسی موضوع گزارش دهند.
به گزارش ایرنا، کل زمین های مرتعی، کشاورزی و زراعی استان زنجان 2 میلیون و 200 هزار هکتار است که از این میزان یک میلیون و 200 هزار هکتار شامل مراتع و جنگل هاست.
این مراتع شامل 22 درصد مرتع درجه یک، 37 درصد مرتع درجه 2 و 41 درصد نیز مرتع درجه سه است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.