جواد مرادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وقوع تصادف 2 اتومبیل پژو 405 ساعت 22:38 شب گذشته در هفت کیلومتری جاده ماهنشان به پری به اورژانس استان گزارش شد که پنج مصدوم داشت.
وی یادآوری کرد: بر این اساس پس از وقوع این حادثه، عوامل اورژانس ماهنشان به محل حادثه اعزام شدند و پس از اقدامات درمانی پیش بیمارستانی، مصدومان به بیمارستان رازی منتقل شدند.
مرادی افزود: روز گذشته نیز یک مادر باردار طارمی (آب بر) از طریق اورژانس هوایی به مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان منتقل و اقدامات تخصصی و درمانی لازم برای زایمان وی انجام شد.
وی بیان کرد: طی 25 اسفند تا 10 فروردین امسال از کل 13 هزار و 11 مورد ماموریت اورژانس این استان، 98 مورد غیر تصادفی و مابقی تصادفی بوده است.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداستی درمانی استان زنجان ادامه داد: بیشترین ماموریت های غیر تصادفی مربوط به بیماران قلبی، تنفسی و مسمومیت ها بوده است.
وی ابراز کرد: تعداد ماموریت های تصادفی نیز 320 مورد بوده که اقدامات پیش بیمارستانی انجام و به مراکز درمانی منتقل و 19 مورد نیز در محل درمان شدند.
مرادی خاطرنشان کرد: میانگین زمان حضور در سر صحنه حادثه در طرح نوروزی برای ماموریت های شهری پنج دقیقه و 30 ثانیه و جاده ای 11 دقیقه و 22 ثانیه بوده است.
به گزارش ایرنا، در طرح نوروزی 48 پایگاه جاده ای و شهری و یک پایگاه اورژانس هوایی در استان زنجان آماده ارائه خدمات به حادثه دیدگان و مصدومان است
685/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.