محمد امینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آمار و اطلاعات دریافتی از دستگاه های تردد شمار بر خط در جاده های استان زنجان از 25 اسفند سال گذشته تا شامگاه چهارشنبه تردد پنج میلیون 552 هزار و 152خودرو در جاده های استان زنجان ثبت شد که 87 درصد ترددها توسط خودروهای سبک 13 و درصد نیز خودروهای سنگین بوده است.
وی اظهارکرد: از این میزان تردد خودروهای سبک و سنگین 15 درصد فاصله طولی غیرمجاز، پنج درصد سرعت غیرمجاز و یک درصد نیز سبقت غیرمجاز داشتند.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: طی 24 ساعته گذشته نیز 385 هزار و 401 خودروی سبک و سنگین در جاده های استان تردد داشته اند.
امینی یادآورشد: پرترددترین روزهای جاده های استان زنجان 29 اسفند سال گذشته و هفتم فروردین سالجاری بود که به ترتیب تردد 430 هزارو 740 و 433 هزار خودرو توسط دستگاه های تردد شمار برخط فعال در جاده ها ثبت شد.
وی اظهارکرد: 29 اسفند سال گذشته موج رفت و هفتم فروردین نیز موج برگشت مسافران در نیمه نخست تعطیلات نوروزی 96 بود.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: 37 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
امینی خاطرنشان کرد: دستگاه های نظارت تصویری نصب شده در مسیرهای ارتباطی این استان در راستای کاهش سوانح رانندگی و تلفات جاده ای است که به محض وقوع حادثه ای بلافاصله به نیروهای امداد و نجات جاده ای به منظور حضور در صحنه تصادف اطلاع رسانی می شود.
وی تاکید کرد: هم اکنون مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: مزیت سامانه های ثبت تخلف های عبور و مرور امکان تشخیص سرعت متوسط علاوه برسرعت لحظه ای است به طوری که اگر راننده ای جلوی دوربین سرعت خودرو را کم و مسیر بین دوربین ها را با سرعت غیرمجاز طی کند، این سامانه ها قادر هستند سرعت متوسط متخلف را بین 2 دوربین محاسبه و متخلف را تشخیص دهند.
وی تاکید کرد: این قابلیت به صورت دستی و بدون استفاده از سیستم های حمل ونقل هوشمند امکان پذیر نیست.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.
7325/6085
خبرنگار : حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان زنجان به کانال http://www.telegram.me/irnazanjaan بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.