محمد رشید کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تخلفات 96 پرونده ارجاع داده شده به مراجع قضایی در استان زنجان مربوط به رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، تخلف در عرضه مواد پروتئینی، کشتار و عرضه غیر مجاز فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی بود.
به گفته وی، طی 12 ماهه سال 95، 9 هزار و 804 مورد از مراکز عرضه، تولید و نگهداری توزیع فرآورده‌های خام دامی توسط ناظران بهداشتی دامپزشکی در سطح این استان نظارت و بازرسی انجام شده بود.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در این نظارت و بازرسی‌های انجام شده، 338 مورد، موارد غیر بهداشتی مشاهده و درباره رفع مسائل غیر بهداشتی به آنان تذکر داده شد.
کرمی اظهارکرد: 24 هزار و 997 کیلوگرم از فرآورده‌های دامی و پروتئینی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی طی سال گذشته در سطح استان زنجان معدوم شد.
وی افزود: در این مدت بیان شده و طی بازرسی و نظارت‌های انجام گرفته از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی 31 هزار و 247 کیلوگرم از این فرآورده‌ها نیز ضبط شده بود.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: علاوه بر نظات و بازرسی از واحدهای تولید، نگهداری، توزیع و عرضه در سطح این استان چهار هزار و 868 مورد نیز بازدید از خودورهای حمل فرآورده های خام دامی انجام شد.
کرمی یادآورشد: طی سال گذشته 874 مورد از فرآورده های خام دامی نمونه برداری انجام شد.
وی متذکر شد: خریداران مایحتاج فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی این استان تهیه کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: هنگام خرید گوشت از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی به مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضاء، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است دقت کنند.
کرمی اظهار کرد: هنگام خرید مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید به مرغ‌های بسته بندی شده‌ای که دارای تاریخ انقضا، تولید و کنترل هستند، توجه کرد.
وی افزود: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 1512 اداره های دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان حدود سه هزار و 200 واحد تولید، نگهداری، توزیع و عرضه دارد.
تشدید بازدیدهای 180 اکیپ نظارتی و بازرسی در این استان از 24 اسفند سال گذشته آغاز و تا 14 فروردین امسال ادامه خواهد داشت و بازدیدهای این اکیپ ها روزانه از هشت تا 20 شب است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.