سید بیوک موسوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از پنج هزار و 13 داوطلب، 777 نفر از شهرها و چهار و 236 نفر از روستاهای استان هستند که تعداد ثبت کنندگان شهرها و روستاها در مقایسه با دوره گذشته به ترتیب 15.8 و 4.6 درصد افزایش دارد.
وی ادامه داد: 183 نفر از مجموع ثبت نام کنندگان در پنجمین دوره انتخابات شوراها در استان، زن هستند که این میزان نسبت به دوره گذشته 29.8 درصد رشد دارد.
موسوی اضافه کرد: تعداد دواطلبان مرد نیز نسبت به دوره گذشته، 5.4 درصد افزایش دارد.
وی با بیان اینکه لیست نهایی نامزدهای احراز صلاحیت شده انتخابات شوراها تا 17 اردیبهشت سال جاری اعلام می شود، اظهار کرد: افزایش میزان استقبال داواطلبان از نامزدی در انتخابات شوراها نشان از این دارد که شاهد انتخاباتی بانشاط ، فراگیر و با مشارکت گسترده مردمی در استان خواهیم بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: به لحاظ امنیتی و انتظامی شرایط قابل قبولی در سطح استان حاکم است و زمینه برای برگزاری یک انتخابات پر شور مهیا است.
موسوی افزود: در شهر زنجان نیز 271 نفر در انتخابات شورا ثبت نام کردند که 52 نفر از شرکت کنندگان از زنان هستند.
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: در همه حوزه های انتخابی به جز پنج روستا در استان، تعداد شرکت کنندگان به حد نصاب رسیده و شرایط رقابتی در آن ها ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه 911 نفر از ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراها در استان، بین 36 تا 40 سال دارند، افزود: 443 نفر از داوطلبان نیز زیر 30 سال سن دارند.
موسوی ادامه داد: از مجموع ثبت نام کنندگان در اتخابات شوراها در استان، یک هزار و 339 نفر دارای سابقه عضویت در شوراهای شهر و روستا هستند.
وی اظهار کرد: 925 نفر از ثبت نام کنندگان دارای مدرک تحصیلی بالاتر از کارشناسی هستند و سه هزار 405 نفر از داوطلبان روستاهای زیر 200 خانوار نیز سواد خواندن و نوشتن دارند.
موسوی به نقش رسانه ها و مطبوعات در کمک به انتخاب بهتر شهروندان از بین نامزدهای انتخابات اشاره کرد و گفت: شهرهای استان نیاز به تحول، نگاه جدید و پوست اندازی دارند، بنابراین شهروندان باید تلاش کنند تا افراد صادق، امانت دار، پاک دست، خوش فکر و با انگیزه به عضویت شوراها در آیند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت 96 برگزار خواهد شد.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.