علی کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سال گذشته حدود 470 یادواره شهدا در استان برگزار شد، افزود: به طور متوسط طی سال گذشته هر 2 روز یک بار در سطح استان برنامه های یادواره شهدا اجرا شد.
وی با بیان اینکه طی سال 95 بیش از پنج هزار و 200 مورد دیدار با خانوداه های شهدا و ایثارگران در قالب طرح ' سپاس' در سطح استان انجام شد، ادامه داد: در واقع هفته ای نیست که دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران در قالب طرح سپاس در سطح استان انجام نشود.
کاظمی اظهار کرد: تلاش ما این است تا برنامه های بزرگداشت شهدا به سمت خانواده محوری و محله محوری حرکت کند.
وی از وجود بیش از 50 حسینیه شهید در سطح استان خبر داد و گفت: اغلب این حسینیه ها با محوریت خانواده های شهدا اداره می شوند و در کنار مساجد و هیات های دیگر، پایگاهی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند.
وی با بیان اینکه قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران زمینه های مناسبی را برای ارائه بیش از 350 نوع خدمت به جامعه 50 هزار نفری این بنیاد در زنجان فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: برنامه پایش سلامت جامعه ایثارگران که در این قانون توجه ویژه ای به آن شده است در طول سال، جاری و ساری است و 100 درصد هزینه های پایش سلامت ایثارگران بر اساس این قانون پرداخت می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: این استان سه هزار شهید و هفت هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.