محمد امینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ترافیک نیمه سنگین در عوارضی زنجان – قزوین خروجی زنجان ناشی از پرداخت عوارض خودروها و توقف چند دقیقه ای است.
وی تاکید کرد: هم اکنون تردد همه وسایط نقلیه در آزاد راه های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین، جاده های ترانزیت و شریانی به صورت عادی و روان است و حجم تردد نسبت به روزهای عادی افزایش دارد.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: ساعت های نخستین صبح امروز مه غلیظ دید رانندگان در جاده ها را کاهش داده بود که هم اکنون این شرایط جوی برطرف شده است.
امینی، از همه رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان زنجان خواست، از سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عجله در ادامه مسیر پرهیز کنند.
وی متذکر شد: رانندگان، خودروهای خود را مجهز به تجهیزات زمستانی، به ویژه چراغ های مه شکن، وسایل گرمایشی، پتو و جیره غذایی خشک کرده و بدون این تجهیزات اقدام به سفر نکنند.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، از همه رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان زنجان خواست، از سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عجله در ادامه مسیر پرهیز کنند.
امینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 28 اکیپ راهداری در 28 گردنه کوهستانی و صعب العبور این استان به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می دهند.
وی ادامه داد: کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه 141، سایت www.141.ir و نرم افزار موبایلی 141 ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.
به گزارش ایرنا، امینی تاکید کرد: هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه 1816 در تماس باشند.
37 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان زنجان به کانال http://www.telegram.me/irnazanjaan بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.