جواد یوسفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بارندگی های هفته گذشته در جاده زنجان - تهم - چورزق، افزایش تدریجی دمای هوا و آب شدن برف های این جاده ارتباطی احتمال ریزش کوه وجود دارد.
وی تاکید کرد: با این پیش بینی اکیپ ویژه راهداری در این مسیر ارتباطی مستقر است تا در صورت مشاهده هرگونه ریزش بلافاصله جاده را پاکسازی کنند.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: اکیپ لق گیری نیز با مشاهده هرگونه سنگی که قابلیت ریزش را داشته باشد آن را به پایین کوه هدایت و از مسیر خارج می کنند تا موجب ریزش و مسدودی جاده و خطرات ناشی از آن نشود.
یوسفی تاکید کرد: خطر ریزش در کیلومتر 30 تا 55 جاده زنجان - تهم - چورزق بیشتر از سایر بخش هاست.
وی خاطرنشان کرد: در مسیرهایی که احتمال ریزش کوه وجود دارد این بخش ها با نصب تابلوی خطر ریزش اعلام شده است که باید مسافران و رانندگان از توقف در این مسیر خودداری کنند.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: بارش برف و کولاک موجب بسته شدن 6 راه ارتباطی شده بود که از این تعداد سه مسیر بازگشایی و بقیه نیز امروز باز می شود.
یوسفی یادآورشد: مسافران و رانندگان عبوری از جاده زنجان – تهم – چورزق در صورت مشاهده هرگونه ریزش کوه، مورد را از طریق شماره 1816 اطلاع دهند.
یوسفی ادامه داد: کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه 141، سایت www.141.ir و نرم افزار موبایلی 141 ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.
به گزارش ایرنا، وی یادآورشد: هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه 1816 در تماس باشند.
اردیبهشت سال 92 مسیر زنجان - تهم - چورزق به بهره برداری رسید و از این سال تاکنون سه بار ریزش شدید کوه در این مسیر به بسته شدن آن منجر شده است.
شدیدترین ریزش در این مسیر فروردین 94 بود که پاکسازی آن 6 روز زمان برد.
برای آخرین بار کیلومتر 30 مسیر ارتباطی زنجان - تهم -چورزق به علت ریزش کوه ساعت 9 صبح 266 اسفند سال گذشته مسدود و در مدت 15 دقیقه نیروهای راهداری در این مسیر حاضر شدند و در کمتر از دو ساعت این مسیر پاکسازی شد.
صبح 14 فروردین امسال نیز دوباره ریزش در کیلومتر 20 این مسیر موجب مسدود شدن جاده شد و آخرین ریزش این مسیر نیز بامداد 11 اردیبهشت امسال اتفاق افتاده بود.
ریزش بهمن نیز در بهمن امسال موجب مسدود شدن یک هفته ای این مسیر ارتباطی شده بود که توسط نیروهای راهداری با تلاش شبانه روزی بارگشایی شد.
ریزش سنگ های جاده زنجان - تهم - چورزق طی روز گذشته و بامداد 17 اسفند 95 این مسیر را مسدود نکرد اما دوباره ساعت چهار بامداد 18 اسفند سنگ های کیلومتر 50 این جاده ریزش و تردد در یک سوی مسیر انجام می شد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان زنجان به کانال http://www.telegram.me/irnazanjaan بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.