اسدالله درویش امیری روز شنبه پس از بازدید از ستاد انتخابات شهرستان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: تا ساعت 9 صبح امروز، در مجموع یک هزار و 710 نفر داوطلب ثبت نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها شده اند.
وی یادآورشد: از این تعداد 303 نفر در سطح شهرها و یک هزار و 407 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی روستایی ثبت نام کرده اند.
درویش امیری اظهار کرد: استان زنجان 765 روستا دارد و در صورتی که تعداد داوطلبان به حد نصاب نرسد، انتخابات شورا، در روستاهایی که تعداد داوطلبان به حد نصاب نرسیده، برگزار نخواهد شد.
استاندار زنجان گفت: انتخابات ریاست جمهوری در تمام شهرها و روستاهای این استان برگزار می شود، اما انتخابات شورا فقط در روستاهایی برگزار می شود که تعداد داوطلبان به حد نصاب رسیده باشد.
وی از تمام روستاییان خواست تا سریعتر به ستادهای انتخابات در بخشداری ها مراجعه و ثبت نام کنند.
درویش امیری ادامه داد: زمان ثبت نام بر اساس نص صریح قانون، تمدید نخواهد شد و آخرین زمان برای ثبت نام روز هفتم ثبت نام مصادف با 6 فروردین است.
استاندار زنجان گفت: تعداد بانوانی که در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده اند به 58 نفر رسید که برای نخستین بار این تعداد در روستاها با عبور از مرز 20 نفر به 21 نفر رسیده است.
وی اضافه کرد: امید می رود، با مشارکت حداکثری مردم و آحاد جامعه انتخاباتی پر شور برگزار و مایه افتخار نظام اسلامی شود.
درویش امیری ابراز کرد: در روستاهایی که انتخابات شوراهای اسلامی روستا برگزار نشود، شورای اسلامی روستا شکل نمی گیرد و این موضوع در شان و جایگاه روستاییان نیست.
استاندار زنجان گفت: در صورتی که شوراهای اسلامی روستایی تشکیل نشود، مشکل ایجاد می شود و ناچاریم یا انتخابات شوراها را بار دیگر در این مناطق برگزار کنیم و یا تصمیم گیری شورای این مناطق با بخشداری مناطق ادغام شود.
ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفند سال 95 آغاز شده است و تا 6 فروردین جاری ادامه دارد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.