فریدون احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب در نخستین روز فروردین، تاکید بر همان دغدغه های سال قبل بود و اگر اعلام کردند که اقدامات سال گذشته کافی نبوده، خواستار خارج شدن مسئولان و تصمیم گیران از ورطه شعار و ورود جدی آنان به عرصه عمل بودند.
وی یادآورشد: هم اکنون اشتغال مهمترین دغدغه تمام خانواده ها و مسئولان است و این مشکل فقط و فقط از طریق حمایت از تولید و رونق این بخش حل می شود.
احمدی اظهار کرد: با چرخیدن چرخ تولید در بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی است که اشتغال و رونق اقتصادی شکل می گیرد و کشور از وضعیت اقتصادی فعلی خارج می شود.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باید موانع پیش روی تولید را برداشت، برای تولیدکنندگان تسهیلات ایجاد و مشکلات این بخش را مرتفع کرد.
وی خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مشکلات این کشور نه از نظام و نه از مردم است، بلکه ریشه مشکلات به نبود مدیریت درست و نبود مسئولان کارآمد، توانمند و با سواد بر می گردد.
احمدی ادامه داد: زمانی که مدیر ضعیفی برای مسئولیتی انتخاب می شود، به تبع آن برای کل ساختار یک مجموعه افراد ضعیفی انتخاب می شوند.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که کشور هم اکنون به چنین نقطه ای در اقتصاد رسیده، به علت حضور افراد ناکارآمد و ناشایست در دوره های مختلف مدیریتی بوده است.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، 'من به ضعف خودم و مدیران در دستگاه های مدیریتی کشور آگاهم'، این بدان معناست که مسئولان کشور باید افراد ضعیف را کنار بگذارند و اجازه ندهند تا چنین افرادی در مدیریت و تصمیم گیری ها دخالت کنند.
احمدی ابراز کرد: همین موضوع یک هشدار به مردم برای انتخاب افراد توانمند و کارآمد در انتخابات گوناگون بود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما هر چه می کشیم از حضور افراد ضعیف است، گفت: باید مدیران پیر و ناکارآمد کنار بکشند و افراد جوان، توانمند و با انگیزه در مسند مدیریت قرار بگیرند تا به تبع آن مجموعه توانمندی شکل بگیرد.
وی تاکید کرد: نخبه کشی از همین نقطه انتخاب مدیران ناکارآمد آغاز می شود و اصل شایسته سالاری زیر سوال می رود.
رهبر معظم انقلاب برای سال جاری نام ' اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' و برای سال گذشته عنوان ' اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' را انتخاب کرده اند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.