داود کارگرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروانه های صادره طی سال 94 به تعداد 47 فقره بود که این میزان در سال 95 با رشد 129 درصدی همراه بوده است.
وی یادآوری کرد: دربین صدور پروانه های کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی، محصولات صنایع غذایی و کشاورزی بیشترین سهم را در سال جاری به خود اختصاص داده است.
کارگرزاده، هدف از صدور پروانه های کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی را کنترل کیفیت و رعایت استانداردها در واحدهای تولیدی سطح استان، همچنین ترغیب واحدهای تحت پوشش این اداره کل نسبت به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده در واحدهای استان، بر اساس معیارهای سازمان ملی استاندارد ایران ذکر کرد.
مدیرکل استاندارد استان زنجان ادامه داد: پروانه های کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی، پس از بازرسی و نمونه برداری از محصولات تولیدی واحدهای تحت پوشش صادر می شود.
وی بیان کرد: در صورتی که نتایج آزمایش های محصولات نمونه برداری شده از واحدهای تولیدی، مطابق با استانداردهای ملی مربوطه باشد به تولید کننده مجوز استفاده از علامت استاندارد و کد 10 رقمی مربوطه بر روی کالای تولیدی صادر می شود.
وی خاطرنشان کرد: طی 11 ماهه سال گذشته /فروردین تا پایان بهمن/ بیش از 850 مورد بازرسی و یکهزار و 450 مورد نمونه برداری در استان انجام شده است.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.