بابک کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این نشان در بین تمام دانشگاه های جامع و صنعتی کشور به عنوان بالاترین مقام در فعالیت های علمی بین المللی به شمار می رود.
رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با تبیین اهداف وزارت علوم از اهدای این نشان، گفت: گسترش دیپلماسی علمی، توسعه علم و فناوری، بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از مهمترین اهداف اهدای این نشان است.
کریمی اظهار کرد: در سال جاری این دانشگاه بیش از 30 روز کنفرانس در سطح بین المللی برگزار کرده است و همین موضوع یکی از عوامل مهم کسب این نشان محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: این کنفرانس ها با موضوع ریاضی، زلزله شناسی، فیزیک و بیوفیزیک در این دانشگاه برگزار شده است.
رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان از شرکت دانشگاه تحصیلان تکمیلی زنجان در نمایشگاه معرفی دانشگاه های بین المللی خبر داد و گفت: این نمایشگاه به مدت چهار روز از 30 اسفند در شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.
کریمی تاکید کرد: از 12 دانشگاه ایرانی که برای حضور اعلام آمادگی کرده بودند، وزارت علوم با توجه به شرایط حضور در نمایشگاه، با اعزام چهار دانشگاه برای برپایی غرفه در این نمایشگاه موافقت کرده است.
وی هدف از حضور این دانشگاه در نمایشگاه استانبول را تشریح کرد و گفت: تلاش برای جذب و همکاری اعضای هیات علمی خارجی، ارتباط گیری برای برگزاری کنفرانس های بین المللی در دانشگاه و افزایش همکاری های علمی بین المللی از مهمترین اهداف حضور در این نمایشگاه است.
رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با اشاره به رتبه بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، گفت: دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان توانست با قرار گرفتن در لیست 10 دانشگاه جامع برتر کشور، رتبه هشتم را کسب کند.
کریمی اظهار کرد: پژوهش، آموزش، وجهه بین المللی، فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و تسهیلات ارائه داده به زیر مجموعه از جمله محورهای مهم ارزیابی برای دانشگاه های جامع در این رتبه بندی به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، در این رتبه بندی، دانشگاه تهران، تربیت مدرس و شیراز رتبه های نخست تا سوم را به خود اختصاص دادند.
دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان دارای 6 دانشکده و 23 رشته است، که پذیرای نزدیک 1200 دانشجو است.
دانشجویان خارجی در این دانشگاه می توانند در تمام رشته های موجود ادامه تحصیل دهند و هم اکنون این دانشگاه توانایی پذیرش 100 دانشجوی غیر ایرانی را دارد.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.