ابوالفضل عباسچیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از اقدامات مهم و ساختاری مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، تهیه سیستم نقشه راه سرمایه گذاری استان است.
وی یادآورشد: طراحی این نقشه، ایده و ابتکار استان زنجان است که از ابتدای سال 1394 با 22 زیر پروژه به صورت آزمایشی کشوری در دستور کار زنجان قرار گرفت.
عباسچیان اظهار کرد: اجرای این پروژه جزء برنامه های اصلی مرکز بوده و تلاش می شود تا شهریور سال 1396 به اتمام برسد.
قائم مقام وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: همکاری و هماهنگی بین دستگاهی استان در این پروژه بسیار مطلوب بود و با اتمام آن و رسیدن به اهداف تعیین شده، تحول اساسی در محیط کسب و کار استان و کشور اتفاق خواهد افتاد.
وی خاطرنشان کرد: این طرح و روند پیشرفت آن در حضور معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی، مدیران سازمان نقشه برداری کشور و سایر سازمان های ذیربط ارائه و به عنوان طرح ملی و نمونه مورد تایید قرار گرفته است.
عباسچیان ادامه داد: در این طرح اغلب موضوعات مورد نیاز سرمایه گذاری پیش بینی شده است، اولویت هایی در استان مشخص خواهد شد که بر اساس آنها و ظرفیت های مناطق، لکه های سرمایه گذاری در استان مشخص و نوع فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری هم بر اساس قابلیت های این لکه ها تعیین خواهد شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: در تعیین این قابلیت ها و ظرفیت ها، بحث زیر ساخت ها، مثل آب، برق، گاز، راه های ارتباطی، دسترسی به راه آهن، فرودگاه، معادن و صنایع بالا دستی و پایین دستی به عنوان فاکتورهای تعیین کننده مد نظر قرار می گیرند.
عباسچیان اضافه کرد: ضمن این موضوع، حتی سرمایه گذاری هایی که توسط دستگاه های خدمات رسان در استان باید انجام شود، آن هم به نوعی سیاست گذاری می شود.
وی ابراز کرد: به این طریق برای دستگاه های خدمات رسان هم مطابق با این نقشه سرمایه گذاری مشخص می شود که در کدام نقطه استان و کدام لکه سرمایه گذاری باید برای توسعه زیرساخت ها سرمایه گذاری کنند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: در ضمن، تعیین نوع فعالیت هم با پیشنهاد دستگاه ها و از طریق مرکز به سرمایه گذراران ارائه می شود که در این زمینه ما فرصت ها و قابلیت های استان را مطالعه کرده ایم و به سرمایه گذاران عرضه می کنیم و گاه هم خود سرمایه گذار طرح را مطرح می کند که بر اساس استعداد هر یک از این مناطق، سرمایه گذار را راهنمایی می کنیم.
عباسچیان افزود: وقتی ما هر یک از این مناطق را در استان لکه گذاری و استعداد یابی می کنیم همه ظرفیت های استان در آن لحاظ شده است.
استفاده از نقشه راه سرمایه گذاری مدت زمان پاسخگویی و استعلام برای سرمایه گذاران را کوتاه می کند و به جریان بهبود محیط کسب و کار شتاب می بخشد.
تا کنون سرمایه گذاران خارجی ترکیه ای، چینی، ژاپنی، بلژیکی و آلمانی برای سرمایه گذاری در زنجان وارد شده اند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.