اسدالله درویش امیری شامگاه چهارشنبه در نخستین جلسه مجمع آموزش عالی با محوریت گفت و گوی بخش صنعت و دانشگاه افزود: 53 درصد از درآمد استان زنجان مشمول مالیات مستقیم و 28 درصد از آن مالیات غیر مستقیم می شود که کارکنان دولت پرداخت می کنند.
وی اظهارکرد: 47 درصد باقی مانده درآمد استان هم، از سایر منابع به غیر از مالیات و از دیگر ردیف هاست.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه چاره ای نیست مگر اینکه بین دانشگاه و صنعت درک، فهم و منافع مشترکی را ایجاد کنیم، یادآوشد: باید قطار توسعه به سمت برنامه ریزی و حرکت سیستمی برگردانده شود چرا که اگر برنامه ریزی و توسعه سیستمی بر مبنای نیاز واقعی نباشد، دانشگاه و صنعت متضرر خواهند شد.
درویش امیری با بیان اینکه کلاس درس با محل کار متفاوت است، اظهارکرد: کلاس درس با محیط کسب و کار فاصله گرفته است و باید این فاصله به نحو مطلوبی حذف شود.
وی تاکید کرد: گذراندن یک ترم در واحد صنعتی توسط دانشجویان باید جایگزین 2 واحد درسی شود چرا که دانشگاه و صنعت نیازمند هم هستند و بین صنعت و محل کار باید ارتباط جدی به وجود آید تا همدیگر را پوشش دهند.
استاندار زنجان با بیان اینکه پایان نامه ها نباید در قفسه های کتابخانه ها گرد و خاک بخورد، تاکید کرد: باید در کارگروه بین دانشگاه و صنعت این پایان نامه ها مورد بررسی قرار گیرد تا از راهکارهای آن برای تعامل استفاده شود.
درویش امیری افزود: به منظور حمایت و توسعه در بخش تعاون، کد رشته آن در دانشگاه در دستور کار قرار گیرد و بر آن متمرکز شود و پایان نامه ها بر اساس نیاز صنعت شکل بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: تور صنعتی برای رشته های خاص اجرایی شود چرا که صنعتی پویا و زنده در استان زنجان وجود دارد.
استاندار زنجان افزود: در عناوین درسی بازنگری شده تا در رابطه دانشگاه وصنعت موثر باشد و در این عناوین باید لحاظ شود تا دانشجو بیشتر به سمت صنعت گرایش پیدا کند.
درویش امیری استمهال وام های کشاورزی زیتون کاران طارم را در دستور کار قرار داد.
وی اظهارکرد: باید کارگروهی بین دانشگاه و صنعت تشکیل و نحوه تعامل بین واحدهای آموزشی و صنعت نیز بررسی شود.
7325/3001
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.