ایرج مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی از این جشنواره استقبال خوبی داشتند و حدود 2 هزار نفر آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.
دبیر نخستین جشنواره سفیران سلامت استان زنجان اظهار کرد: این برنامه سراسری بوده و در چهار سطح مدرسه ای، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می شود، که در حال حاضر در مرحله استانی این جشنواره هستیم.
مقدم با بیان اینکه باید فرهنگ سازی در حوزه سلامت را در اولویت کارهایمان قرار دهیم، افزود: اگر فرهنگ تغذیه سالم، تحرک مناسب و ورزش همگانی در سطح جامعه فراگیر شود، می توان انتظار داشت تا یک جامعه سالم داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: یادگیری مفاهیم بهداشتی، نکات مهم سلامتی و آموزش نحوه انتقال این مفاهیم به همکلاسی ها، خانواده و دوستان از دیگر محورهای مهم برگزاری این جشنواره به شمار می رود.
دبیر نخستین جشنواره سفیران سلامت استان زنجان داشتن اطلاعات کلی درباره بیماری های غیر واگیردار مانند فشار خون و دیابت را برای مردم به ویژه دانش آموزان ضروری بیان و تاکید کرد: اگر اطلاعات مردم درباره راهکارهای پیشگیری از این نوع بیماری افزایش یابد، به قطع تعداد افرادی که دچار این بیماری می شوند کاهش خواهد یافت.
مقدم با بیان اینکه بیش از 166 هزار دانش آموز در دوره روزانه در استان زنجان در حال تحصیل هستند، گفت: در حال حاضر نزدیک 10 درصد این دانش آموزان سفیران سلامت بوده و به همین خاطر انتظار می رود تا در آینده ای نزدیک سطح دانش سلامت در جامعه افزایش قابل توجهی داشته باشد.
به گزارش ایرنا، دانش آموزان در قالب سرود، مقاله، نقاشی، روزنامه دیواری، خوش نویسی و تئاتر آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارائه کردند.
3216/3001
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.