به گزارش ایرنا، شهیندخت مولاوردی عصر سه شنبه در حاشیه جلسه هم اندیشی دختران جوان برگزیده استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: در مجموع میزان مشارکت اقتصادی زنان با مردان فاصله زیادی در کشور دارد و این امر تا میزان زیادی متاثر از وضعیت اقتصادی و معیشتی کل جامعه است.
وی ادامه داد: امیدواریم با گشایش هایی که در اقتصاد کشور در دوره پسابرجام به وجود آمده و از طرفی در نتیجه مجموعه سیاست هایی که دولت برای خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی در پیش گرفته، شاهد افزایش نرخ مشارکت زنان در سال های آتی در کشور باشیم.
نرخ مشارکت اقتصادی حاصل تقسیم جمعیت فعال بر جمعیت در سن کار است و نشان می‌دهد چه میزان از جمعیت در سن کار، شاغل هستند.
مولاوردی با اشاره به پیشنهاد طرح بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه کار که در مجلس رای لازم را کسب نکرد، افزود: نظر دولت این است که این گونه پیشنهادات ابتدا باید در قانون مدیریت خدمات کشوری مورد بررسی قرار گیرد و پس از آن فرآیند قانونی شدن را طی کند.
وی با بیان اینکه دوره اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری نیز تمام شده است، اظهار کرد: در شرایط حاضر اصلاح این قانون به منظور دائمی شدن آن، در دستور کار دولت قرار دارد.
** آمار دقیقی از میزان ازدواج های زیر سن قانونی در کشور وجود ندارد
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: به واسطه اینکه برخی از ازدواج هایی که زیر سن قانونی انجام می شود، ثبت رسمی نمی شود، آمار دقیقی از میزان وقوع این نوع ازدواج ها در کشور نمی توان ارائه داد.
وی با بیان اینکه آمار و ارقامی که پیرامون میزان وقوع ازدواج های زیر سن قانونی در سطح رسانه ها طرح شد، رقم قابل توجه و نگران کننده ای بود، اظهار کرد: هم اکنون مجلس شورای اسلامی طرحی را در دستور کار خود دارد که بر اساس آن ازدواج هایی که ثبت نمی شوند، ممنوع شوند.
سن قانونی ازدواج در ایران برای دختران 13 سال و برای پسران 15 سال تمام شمسی است.
7312/3001
خبرنگار: حسن اکبری** انتشاردهنده: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.