سید مرتضی خاتمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فواید و منافع خرید و استفاده از کالای ایرانی بر همگان ثابت شده است اما مهمترین وجهه آن عمل به مفاد سند ملی اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.
وی یادآورشد: در صورتی که سرمایه گذاری ما بر روی کالای داخلی باشد، در وهله نخست سود ناشی از آن را متوجه تحکیم پایه های اقتصاد کشور کرده ایم.
خاتمی اظهار کرد: در درجه بعد، رونق تولید کالای داخلی و تقویت تولیدکنندگان است و خرید این کالاها می تواند موجب شود تا آنان با پشتوانه قوی تر اقدامات موثرتری، از جمله تولیدات متنوع و با کیفیت تر را انجام دهند.
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: در نهایت اهتمام در خرید کالای ایرانی موجب می شود تا قدرت چانه زنی ما در سطح بین المللی افزایش یابد و دست برتر را پیدا کنیم.
وی خاطر نشان کرد: با افزایش قدرت چانه زنی، مسئولان می توانند وجاهت و اعتبار جهانی کشور را ارتقا دهند.
خاتمی ادامه داد: نخستین گروهی که سود پویش مردمی خرید کالای ایرانی عاید آنان می شود، تولیدکنندگان داخلی هستند، اما این حرکت در نهایت به سود همه آحاد جامعه خواهد بود.
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که به کالاهای ایرانی بها دهیم، به حتم پایه اشتغال کشور تقویت می شود و باید متوجه بود که هم اکنون بسیاری از واحدهای تولیدی کشور با کسری از ظرفیت فعالیت می کنند که معنای آن، بیکاری و استفاده نکردن از توان نیروی ایرانی است.
وی تاکید کرد: در صورتی که واحدهای تولیدی موجود با تمام ظرفیت فعالیت کنند، بخش عمده ای از اشتغال کشور را رونق بخشیده ایم.
خاتمی به مطالبه مردم برای خرید کالای با کیفیت اشاره و اضافه کرد: تامین نیاز مردم با کالاهای با کیفیت بر عهده تولیدکنندگان است و آنان باید همت کنند تا این پویش بتواند در تقویت تولید داخلی سهم بسزایی داشته باشد.
رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدکنندگان باید بدانند، کشورهایی که از حیث رونق اقتصادی و تولید ملی موفق شده اند، آن را مرهون احساس تعهد تولیدکنندگان برای تولید کالای با کیفیت و جلب اعتماد مردم هستند.
وی افزود: مردم به درستی می گویند که کالای با کیفیت می خواهند و تامین این خواسته بر عهده تولیدکنندگان است و کشور از حیث رونق اقتصادی و تولید ملی، مرهون احساس تعهد ایشان خواهدبود و همچنین خواهند توانست با تولید کالای با کیفیت، سرمایه لایزال بزرگتری را که همانا اعتماد مردم است کسب کنند.
3001
خبرنگار: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.