به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز یکشنبه در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان افزود: فرهنگ ایثار و شهادت، متعلق به انسان های متعهد، مومن و عاشق است و هر کسی نمی تواند وارد این عرصه عمیق دینی و مذهبی و الهی شود.
وی با بیان اینکه همه کسانی که در راه خدا به فیض شهادت نایل آمدند، انسان های متعهد و مومنی بودند که در مسیر عشق شربت شهادت را نوشیدند، خاطرنشان کرد: ارث شهادت که از دین مبین اسلام به ما رسیده است، ضامن تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی است.
درویش امیری اظهار کرد: باید هر چقدر که می توانیم فرهنگ شهادت و ایثار را در جامعه گسترش دهیم و آن را در همه لایه های اجتماعی تقویت کنیم، چرا که تثبیت و تداوم انقلاب در گرو نهادینه بودن فرهنگ شهادت در جامعه است.
وی با بیان اینکه شهدا متعلق به همه ملت ایران هستند و همه اقشار و حتی غیر مسلمانان هم در دوران دفاع مقدس، شهید تقدیم نظام و انقلاب کردند، تاکید کرد: شهدا را باید عمومی و همگانی بدانیم تا فرهنگ شهادت در سطح جامعه فراگیر شود.
درویش امیری با بیان اینکه نگاه به فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین آن در جامعه، نباید دچار سطحی نگری شود، اظهار کرد: لازم است تلاش کنیم تا فرهنگ شهادت در اعماق جامعه ما رسوخ کند.
وی گفت: برای ساختن فیلمی پیرامون شهید مجید شهریاری، تمام پی گیری ها و حمایت های لازم از سوی استانداری زنجان انجام خواهد شد تا مجموعه ای ارزشمند از فداکاری های این شهید تاریخ ساز زنجانی تهیه شود.
استاندار زنجان به 14 اسفند، سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: این نهاد، یادگار ماندگار حضرت امام خمینی(ره) است که با حمایت اقشار آسیب پذیر و فقرا در کشور، باعث آبروی نظام و کشور شده است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.