به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان آیت الله علی خاتمی در هشتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اقدامات دفاعی انجام شده به ویژه در حوزه های فرهنگی کشور، اظهار کرد: در مقابل تهاجم و فعالیت های دشمنان که به صورت وسیع‌تر و حریص‌تر انجام می شود، اقدامات مقابله ای در کشور انجام شده است که البته این اقدامات باید بیش از پیش مورد توجه و اهتمام جدی قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان به پنج محور و اولویت ابلاغی از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور اشاره کرد و گفت: برخی از موضوعات ابلاغ شده اگرچه در سالهای گذشته به عنوان شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مطرح و اقدامات فرهنگی و عملیاتی مناسبی در هر حوزه انجام شده است، اما با توجه به اهمیت این موضوعات می توان در سال‌های متوالی در این زمینه ها کار کرد.
آیت الله خاتمی اظهارکرد: شورای فرهنگ عمومی استان وظایف اجرایی بر عهده ندارد و می تواند با سیاست‌گذاری ها و برنامه ریزی های مناسب در موضوعات ابلاغی، راهکارهای عملیاتی و خط مشی فعالیت را به دستگاه‌های اجرایی استان ارائه کند.
امام جمعه زنجان همچنین پرداختن به مقوله آسیب‌های اجتماعی در کشور و استان را با اهمیت دانست و گفت: به دلیل اهمیت این موضوع، مقام معظم رهبری شخصاً وارد میدان عمل شده اند و طی جلسات مستمر و کارشناسانه با معاونت اجتماعی وزارت کشور و برخی از سران و مسئولین کشوری، موضوع آسیب‌های اجتماعی را به صورت جدی مورد رصد و پیگیری قرار داده اند.
وی بر ضرورت تعیین بُرش استانی تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی مطرح شده در کشور تاکید کرد و گفت: باید مسائل مختلف متناسب با ویژگی های استانی به صورت محورهای اجرایی و عملیاتی تدوین و به دستگاه‌های اجرایی پیشنهاد شود تا در برنامه های سال آینده در دستور کار قرار گیرد.
آیت الله خاتمی به وظایف ذاتی هر یک از دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه اولویت‌های ابلاغی و محورهای تعیین شده در استان و کشور اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر اقداماتی که هر یک از دستگاه‌ها به عنوان وظایف ذاتی خود انجام می دهند، باید اقدامات جدید و موثری پیش‌بینی و ابلاغ شود.
6085
دریافت کننده خبر: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.