به گزارش ایرنا، عباس شمشیری روز یکشنبه در جلسه هماهنگی سفر در فرمانداری ابهر، اظهار کرد: باید با مسافران و گردشگران رفتار و برخورد مناسب داشته باشیم تا این افراد مبلغ شهر و منطقه ما باشند.
وی بر لزوم به روز رسانی نقشه شهر ابهر اشاره و بیان کرد: 10 هزار نسخه از این نقشه به صورت بروشور در اختیار مسافران نوروزی قرار می گیرد و در این بروشور 10 رشته شاخص صنایع دستی شهرستان ابهر معرفی شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابهر با اشاره به راه اندازی اولین موزه مردم شناسی استان زنجان در روستای چشین، یادآور شد: روستاهای تاریخی قروه و درسجین نیز در ایام نوروز آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی است.
وی تاکید کرد: با هماهنگی های انجام شده با شهرداری و مدیریت هتل لاله هیدج که بیشترین توقف مسافران نوروزی در این مجموعه است، پس از تحویل سال از سه خانواده گردشگر با اهدای صنایع دستی شهرستان تقدیر خواهد شد.
شمشیری تصریح کرد: سال 94 حدود چهار هزار نفر از موزه باستان شناسی ابهر بازدید کردند و در سال 95 تعداد بازدید کنندگان تاکنون به پنج هزار و 500 نفر رسیده است و در سال نو نیز با آماده سازی این موزه آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی هستیم.
وی با اشاره به وضعیت هتل ها و هتل آپارتمان های شهرستان ابهر اظهار کرد: به زودی با افتتاح 2 هتل آپارتمان تعداد تخت های اقامتگاه های ابهر به 175 تخت خواهد رسید.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابهر خاطرنشان کرد: برای انتقال مسافران و گردشگران به روستاهای هدف گردشگری باید وسیله نقلیه عمومی در نظر گرفته شود.
رئیس جمعیت هلال احمر ابهر نیز در این جلسه افزود: طبق روال گذشته 2 کانکس سازمان جوانان هلال احمر ابهر برای راهنمایی مسافران نوروزی مستقر خواهد شد که یکی از این کانکس ها در آزاد راه قزوین - زنجان در مقابل دانشگاه صائب قرار می گیرد.
وی بیان کرد: با توجه به آمار بالای توقف مسافران در هتل لاله هیدج بهتر است اکیپ سیار هلال احمر در این محل مستقر شود تا خدمات بهتر و بیشتری ارائه شود.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.