به گزارش ایرنا، کاشت درخت در دین اسلام عبادت محسوب می شود و پیرو همین اولیای الهی نیز در این دین به کاشت درخت تاکید و سفارش فراوانی کرده اند.
با توجه به همین تاکیدات دین اسلام سالانه طی هفته منابع طبیعی همه ارگان ها و نهادها در سطح کشور و حتی مراکز کوچک شهری و روستایی اقدام به کاشت نهال و توسعه فضای سبز می کنند تا در این امر مهم پیشگام بوده و قدمی برای دنیا و آخرت خود برداشته باشند.
شهرداری زنجان یک روز زودتر از روز درختکاری آستین بالا زده و در نخستین پارک شهرک پونک زنجان با حضور مسئولان و نونهالان مهدهای کودک اقدام به کاشت نهال در این پارک کرد.
شهردار زنجان در مراسم کاشت نهال گفت: سالانه 75 هزار مترمربع برای درختکاری برنامه ریزی داریم و این اقدام به توسعه فضاهای پارک جنگلی منجر می شود.
حبیب الله ملایی یگانه افزود: هر سال شهرداری نسبت به طرح بهره وری و توسعه فضای سبز اقدام می کند که امسال موفق شد قرارداد 132 هکتار از زمین های جنوبی شهر زنجان را به نام خانه بوران منعقد کند که فاز نخست آن سه ماه نخست سال آینده به بهره برداری می رسید.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر زنجان امسال 15پارک در دستور اجرا قرار گرفت که عملیات اجرایی هشت پارک دیگر نیز شروع شده است.
شهردار زنجان از توسعه 14 هکتاری فضای سبز شهری در این شهر خبرداد و یادآورشد: آبیاری این مقدار فضای سبز به صورت هوشمند بوده و میزان آب مصرفی کنترل می شود که پراکندگی و توزیع جغرافیایی آن نیز در همه مناطق شهری است.
ملایی یگانه ادامه داد: با اضافه شدن 14 هکتاری فضای سبز مشکل کمبود این فضا جبران می شود و هم اکنون 590 هکتار فضای سبز در زنجان وجود دارد.

** نباید بحران هوا نادیده گرفته شود
نایب رئیس شورای شهر زنجان به خبرنگار ایرنا گفت: درخت کاری و فضای سبز همانند ریه های شخص زنده در شهر نقش ایفا می کند و با توجه به رفع آلودگی های موجود نیاز به توسعه فضای سبز داریم.
فخرالدین رستمی اظهارکرد: با بهره برداری از هشت پارک در دست احداث طی سال آینده به نرم بین المللی فضای سبز در زنجان خواهیم رسید.
نایب رئیس شورای شهر زنجان گفت: اگر بحران آب وجود دارد بحران هوا نباید نادیده گرفته شود، باید برای پیشگیری از این بحران درخت و فضای سبز را افزایش بدهیم.
رستمی تاکید کرد: پارک کیمیا در شهرک الهیه، پارک منطقه فرودگاه، پارک منطقه سایان، پارک امام سجاد(ع) در زیباشهر، نوار بلوار نینوا که شهرک پونک را در بزرگ راه رضوان به 22 بهمن متصل می کند، احداث خواهد شد.

** انواع نهال از سوی منابع طبیعی رایگان اهدا می شود
رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طی هفته منابع طبیعی شهروندان و دستگاه های اداری و آموزشی و سایر ارگان ها هر مقدار که نهال نیاز داشته باشند به صورت رایگان اهدا می شود.
محمدرضا گلمحمدی اظهارکرد: گونه های قابل اهدا سرو خمره ای، سرو نقره ای، اقاقیا، افرا، ارغوان و ارس است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.