به گزارش ایرنا، قبل از افزایش ناگهانی قیمت تخم مرغ مصرف کنندگان، این فرآورده را هر کیلوگرم به قیمت 54هزار ریال خرید می کردند که این قیمت به یک باره به 62 هزار ریال افزایش یافت.
طی ماه ها و هفته های گذشته افزایش قیمت گوشت گرم گوسفندی، گوجه فرنگی و در حال حاضر نیز تخم مرغ مصرف کنندگان را غافگیر کرد.
بر اساس تدابیر اندیشیده شده از سوی مسئولان ذی ربط استان زنجان قیمت گوشت گوسفندی و گوجه فرنگی تعدیل شد، که هم اکنون تخم مرغ نیز در نوبت تعدیل نرخ قرار دارد.
رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی فروشان شهرستان زنجان به خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ 62هزار ریال برای مصرف کننده عرضه می شود که قبل از این 54 هزار ریال بود.
سید ناصر رمضانلو با بیان اینکه 30 تا 40 درصد از تخم مرغ مصرفی شهرستان زنجان از دیگر استان ها تهیه می شود، اظهار کرد: پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی به اندازه کافی ذخیره تخم مرغ دارد و هیچ شهروندی برای تهیه این فرآورده در شب عید معطل نخواهد ماند.

*** تقاضای بیشتر موجب افزایش قیمت تخم مرغ شده است
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با مشارکت شرکت تعاونی تولید کنندگان تخم مرغ این استان قیمت این فرآورده به طور مستمر در بازار پایش می شود.
عبدالله جعفری خاطرنشان کرد: به منظور تعدیل نرخ تخم مرغ در بازار استان زنجان این فرآورده از سایر استان ها وارد بازار می شود تا قیمت آن تعدیل شود.
وی با بیان اینکه قیمت خرده فروشی تخم مرغ در بازار زنجان هر کیلوگرم 58 هزار ریال تا 61هزار ریال است، گفت: قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ در واحد تولیدی 48 هزار ریال تا 52 هزار ریال است که این تفاوت قیمت بستگی به درشت و یا ریز بودن آن دارد.
جعفری تاکید کرد: با توجه به اینکه تخم مرغ به صورت تازه خوری مصرف می شود این فرآورده در سردخانه ذخیره نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده قیمت تخم مرغ به نرخ قبلی خود باز می گردد.

** مسئولان به قیمت تخم مرغ در بازار نظارت داشته باشند
یکی از مشتریان در بازار زنجان گفت: مگر چه اتفاقی افتاده که تقاضا برای مصرف زیاد شده است تا قیمت تخم مرغ افزایش یابد.
ملیحه ترابی اظهارکرد: گاهی اوقات نبود نظارت شدید در بازار به افزایش قیمت ها دامن می زند.
وی تاکید کرد: مسئولان ذی ربط باید در اواخر سال نظارت خود بر بازار را تشدید کنند تا مانع افزایش قیمت ها و فشار به قشر ضعیف جامعه شود.
این شهروند زنجانی افزود: هم اکنون یک کیلوگرم تخم مرغ را به قیمت 68 هزار ریال خرید کرده ام.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.