به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ اسدالله درویش امیری در دیدار با هیات مدیره انجمن صنفی خبرنگاران استان، مجموعه فعالیت های حوزه رسانه ای در استان را مطلوب ارزیابی کرد و با قدردانی از همراهی خبرنگاران و مجموعه حوزه رسانه ای در استان، گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران استان تلاش بسیاری در همراهی با مدیریت عالی استان و انعکاس اخبار مطلوب از عملکرد نظام در استان زنجان دارند.
وی با اشاره به اینکه انعکاس اخبار مثبت از انسجام، وحدت و یکپارچگی دستگاه های اجرایی و اداری موجب جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی می شود، اظهار کرد: نشان دادن حمایت دستگاه های اجرایی و انعکاس اخبار امید بخش، می تواند سرمایه گذاران را جهت حضور و مشارکت در طرح های سرمایه گذاری استان تشویق کند.
مقام عالی اجرایی استان در این دیدار بر ضرورت حمایت از جامعه خبرنگاران و کمک در تامین معیشت، مسکن و امنیت شغلی فعالین این قشر از جامعه تاکید کرد و گفت: خبرنگاری حرفه ای کم درآمد، پرمخاطره، شیرین و در عین حال پر دردسر است که جز با عشق و علاقه نمی توان در فعالیت رسانه ای و خبرنگاری موفق بود.
درویش امیری از پیشنهادات ارائه شده در این دیدار نظیر برگزاری دوره های آموزشی حرفه ای خبرنگاران، ارائه تسهیلات مورد نیاز خبرنگاران، فراهم نمودن امکانات رفاهی برای فعالین این حوزه و نیز تشکیل اتاق فکر در حوزه خبر و اطلاع رسانی استقبال کرد و با صدور دستورات لازم به منظور پیگیری این اقدامات، اظهار کرد: ترسیم خط مشی خبر نویسی فارغ از وابستگی به جناح های سیاسی و بیان صحیح نقاط ضعف و قوت، یک اصل است که باید تقویت شود.
وی از اِعمال برخی سخت گیری ها در سطح جامعه انتقاد کرد و یادآور شد: در تمامی حوزه ها چه حوزه خبر، چه حوزه سیاسی، هنر و تشکل ها هرچه سخت گیری ها بیشتر باشد، اتفاقات به صورت زیرزمینی و خارج از فضای عمومی جامعه رخ خواهد داد که این امر به ضرر کشور خواهد بود.
استاندار زنجان ادامه داد: به عنوان مثال در دوره ای که با برگزاری کنسرت ها و انتشار موسیقی سنتی ایرانی با متن اشعار عرفانی شعرای نامی گذشته از جمله حافظ، مولوی، خیام و فردوسی در کشور ممانعت شد، سبک های دیگر موسیقی نظیر پاپ و رپ در میان جوانان توسعه یافت که برخی از این سبک های موجود در کشور، قابل دفاع نیستند.
وی با اشاره به حمایت و تقویت فعالیت خانه مطبوعات در استان و همچنین راه اندازی خانه احزاب در استان زنجان به عنوان نخستین استان کشور که این تشکل در آن راه اندازی شده است، گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری در ابلاغ منشور انتخاباتی بر حضور و مشارکت احزاب در جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید داشته اند، خانه احزاب به منظور فعالیت احزاب قانونمند با گرایشات مختلف سیاسی در استان زنجان راه اندازی شد.
درویش امیری همچنین ضمن تسلیت ایام وفات دختر گرامی پیامبر اسلام، بیان ابعاد مختلف زندگی و رفتار ائمه اطهار را موجب افزایش معرفت در جامعه دانست و گفت: باید از ابعاد مختلف زندگی سراسر معرفت و کمال اهل بیت در جامعه سخن گفته شود و از بیان ابعاد مختلف و زیبایی زندگی بزرگان دین غفلت نشود.
6085
دریافت کننده خبر: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.