علی عسگری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ساخت 19 باب مدرسه با پیشرفت فیزیکی 28 درصد نیز در حال حاضر به علت شرایط مالی متوقف شده است.
وی با بیان اینکه بودجه امسال این اداره کل بیش از 96 میلیارد ریال مصوب شده است، گفت: در 10 ماهه امسال 45 درصد از بودجه مصوب، تخصیص یافته است.
عسگری به کمک 2 درصدی دولت از محل درآمدهای نفتی به مناطق کمتر توسعه یافته اشاره کرد و افزود: تاکنون از این محل نزدیک 38 میلیارد ریال برای امور عمرانی تخصیص یافته است.
وی با اشاره به فعالیت های بنیاد برکت در استان زنجان، تصریح کرد: این بنیاد فعالیت های خود در استان زنجان را از سال 89در حوزه مدرسه سازی آغاز کرده است و تا کنون از 16 باب مدرسه کلنگ زنی شده که در مجموع 75 کلاس دارد، 15 باب افتتاح و یک باب آن نیز در سال آتی افتتاح خواهد شد.
نوع مشارکت بنیاد برکت در 16 باب مدرسه وابسته به شرایط بوده و در هیچ یک از مدارس به طور کامل مشارکتی نداشته است.
وی با بیان اینکه حتی کمک کردن یک آجر هم در روند امور تاثیر خواهد داشت، افزود: استانداردسازی، ایمن سازی و تکمیل سیستم گرمایشی مدارس از جمله اولویت هایی است که خیران با هزینه های کمتری می توانند در آن مشارکت داشته باشند.
وی اظهار کرد: کمک به مدرسه سازی، ساخت چند چشمه دستشویی، تجهیز لوازم آموزشی، ساخت نمازخانه و مقاوم سازی از دیگر راه های کمک به امور خیریه در حوزه مدرسه سازی است.
به گزارش ایرنا، از سال 86 تاکنون یک هزار و چهار باب فضای آموزشی دارای کد، مجهز به سیستم گرمایشی شده اند و از این تعداد 88 باب فضای آموزشی در 6 ماهه نخست سال جاری به سیستم گرمایشی استاندارد یعنی پکیج یا موتورخانه مجهز شده است.
تعداد کل فضاهای آموزشی دارای کد فعالیت در زنجان یک هزار و 571 باب است.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.