به گزارش ایرنا، محمود عباسی روز چهارشنبه در آئین افتتاحیه سومین دوره توانمندسازی داوران مسابقات قرآن آموزش و پرورش کشور، با تبیین اهداف برگزاری برنامه های قرآنی، افزود: بسط و گسترش فرهنگ قرآنی و عمق بخشی به بینش دانش آموزان به واسطه مربیان قرآنی از مهمترین اهداف دوره های قرآنی به شمار می رود.
معاون اداره کل آموزش و پرورش زنجان با اشاره به اهمیت مسابقات بین المللی قرآن در مقطع سنی دانش آموزی، گفت: طبق هماهنگی هایی که در وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است، سال آینده دوباره شاهد برگزاری مسابقات بین المللی در سطح دانش آموزان خواهیم بود.
عباسی با بیان اینکه فعالیت های حوزه قرآن، عترت و نماز این وزارتخانه در تراز جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: کسانی که در دوره توانمندسازی به عنوان برگزیده انتخاب خواهند شدند، طی سه سال از داوران کشوری در حوزه مربوطه می شوند.
وی با بیان اینکه فعالیت های قرآنی در مدارس، باید در جامعه خروجی مناسبی داشته باشد، گفت: این دوره توانمندسازی در وزارت آموزش و پرورش سبب ارتقا یافتن نتایج این فعالیت ها خواهد شد.
معاون اداره کل آموزش و پرورش زنجان با تشریح برنامه های این دوره، گفت: نزدیک به 250 نفر از داوران مسابقات قرآن، نماز و عترت سراسر کشور در این دوره در قالب 6 کارگاه تخصصی حضور خواهند داشت.
عباسی به محتوای کارگاه ها اشاره و خاطرنشان کرد: این کارگاه ها در رشته های مداحی، صحیفه سجادیه، تفسیر، نهج البلاغه، صوت و لحن، وقف و ابتدا، با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، سومین دوره توانمندسازی داوران مسابقات قرآن آموزش و پرورش کشور تا 12 اسفند جاری در کانون دانش آموزی سهروردی زنجان برگزار خواهد شد.
سهمیه استان زنجان در این دوره 11 نفر خواهد بود.
دوره نخست و دوم توانمندسازی داوران مسابقات قرآن آموزش و پرورش کشور در استان های اصفهان و گیلان برگزار شده بود.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.