به گزارش ایرنا، جواد رحمتی روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در استان زنجان افزود: در حال حاضر 20 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در جاده های این استان زنجان فعال است که 16 سامانه در آزاد راه های استان قراردارد.
وی یادآورشد: سال آینده نیز 20 سامانه دیگر در جاده های ترانزیت نصب و به بهره برداری خواهد رسید.
معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: سامان ثبت تخلفات، قابلیت ثبت سرعت لحظه ای، پلاک خوانی، سرعت متوسط، رانندگی نکردن بین خطوط، نبستن کمربند ایمنی را دارد که در حال حاضر سه قابلیت نخست در حال بهره برداری است.
رحمتی تاکید کرد: سامانه ثبت تخلفات به صورت آنلاین و برخط، اطلاعات را به سرورهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و راهور و همان لحظه پیامک به راننده ارسال و بعد از رفع مغایرت، اعمال قانون شده و صدور جریمه انجام می شود.
وی ادامه داد: کارآیی سامانه ثبت تخلفات در روزهای پرترافیک بخصوص در نوروز می تواند باعث کاهش تخلف سرعت های غیرمجاز و کاهش تصادفات جاده ای شود.
معاون عمرانی استاندار زنجان ابراز امیدورای کرد که با توسعه هرچه بیشتر این سامانه ها و بهره گیری از سیستم های حمل و نقل هوشمند، شاهد کاهش تصادفات و سوانح جاده ای در کشور باشیم.
37 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و 6000 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.