غلامعلی منتظری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران زنجان افزود: فرآیند تجاری سازی اختراعات از سال 94 شروع شده است و در همان سال 130 اختراع برای قرار گرفتن در مسیر تجاری سازی انتخاب شده اند.
وی یادآورشد: پیش بینی می شود در یک بازه زمانی سه تا پنج سال این اختراعات به فرآیند فعالیت ها در قالب شرکت دانش بنیان برسند.
منتظری از تلاش بنیاد نخبگان برای قرار دادن این شرکت های دانش بنیان در قالب خوشه های تولیدی خبر داد و اظهار کرد: وقتی این افراد را به سمت شکل گیری شرکت ببریم و خوشه بندی کنیم، می توانیم در قالب یک برند محصولات آن را در بازار عرضه کنیم.
معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان گفت: هم اکنون در مرحله ای هستیم که افراد بتوانند این موضوع را بیاموزند که چگونه از نگاه شخصی به نگاه افقی و شرکتی تغییر رویه دهند تا بتوانند در ذیل یک بند فعالیت کنند.
وی خاطرنشان کرد: تصور این است که نخستین نتایج این فرآیند در یک دوره سه تا چهار ساله مشاهده شود.
منتظری ادامه داد: در ازای هر اختراع در حدود سه میلیارد ریال را در نظر گرفته ایم که طی کند و بعد از آنکه تبدیل به یک شرکت شد، امکانات دیگری را در اختیار بگیرد تا به مرحله رشد برسد.
منتظری برای حضور در برنامه های چهارمین گردهمایی سراسری مدیران حوزه تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان و آغاز به کار جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش سبلان، فن بازار و نمایشگاه بازار کار به زنجان سفر کرده است.
جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش سبلان، فن بازار و نمایشگاه بازار کار با حضور استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان در محل ساختمان جهاد دانشگاهی این استان به مدت 2 روز (10 و 11 اسفند) برای بازدید عموم علاقه مندان دایر است.
7325/3001
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.