به گزارش ایرنا، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان روز سه شنبه در این مراسم گفت: طی سال گذشته فقط چهار سامانه کنترل سرعت در این استان فعال بود که توانستیم امسال 16 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور دیگر طی یک پروژه ملی به سامانه های قبلی اضافه کنیم.
ایرج دست نشان با بیان اینکه در حال حاضر 20 سامانه ثبت تخلفات در مسیرهای شریانی استان زنجان فعال است، افزود: مراحل مقدماتی نصب 20 سامانه دیگر هم انجام شده است که سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: پروژه توزین حین حرکت در مسیر دندی – زنجان در دست نصب و راه اندازی قرار دارد که به زودی تحویل موقت شده و به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در حال حاضر 37 دوربین نظارتی، 58 دستگاه تردد شمار و سه تابلوی 'وی ام اس' در جاده های این استان فعال است.
دست نشان با تاکید بر اینکه توسعه این سامانه ها نیاز به تخصیص اعتبارات استانی علاوه بر اعتبارات ملی دارد، خواستار تخصیص اعتبار ویژه به این پروژه ها شد.
وی یادآورشد: در گذشته استان زنجان به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط خاص جاده های سه ردیف نخست سرعت غیر مجاز بود به طور معمول 17 تا 20 درصد ترددهای این استان همراه با سرعت غیر مجاز بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: با نصب سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور این عدد به هفت درصد کاهش یافته است که نوید بخش تاثیرات مثبت نصب سیستم های حمل و نقل هوشمند در کاهش سرعت غیر مجاز و در نهایت کاهش تصادفات ناشی از آن است.
37 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و 6000 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.