اصغر بیات روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: امسال نسبت به سال قبل 14 درصد در پوشش مناطق شهری و روستایی در حوزه پیش دبستانی رشد داشته ایم.
در سال جاری 69 درصد دانش آموزان تحت پوشش مدارس پیش دبستانی قرار گرفته اند.
معاون اداره‌کل آموزش و پرورش زنجان به اهمیت تربیت و تعلیم نسل جدید جامعه اشاره و تاکید کرد: نباید خانواده ها با رفتار ناصحیح و تصمیم نادرست، تربیت فرزندان خود را در این سنین دچار مشکل کرده و باعث ایجاد ناهنجاری دانش آموز در آینده شوند.
بیات با اشاره به فعالیت هرچند محدود پیش دبستانی های بدون مجوز در سطح استان، گفت: برای فعالیت پیش دبستانی ها طبق قانون باید از آموزش و پرورش مجوز دریافت کنند، وگرنه فعالیت پیش دبستانی مجاز محسوب نمی شوند.
وی اظهار کرد: متقاضیان تاسیس مهدکودک باید مجوز فعالیت مرکز خود را از بهزیستی و متقاضیان تاسیس پیش دبستانی مجوز فعالیت خود را از آموزش و پرورش دریافت کنند.
معاون اداره‌کل آموزش و پرورش زنجان به لزوم آگاه سازی والدین درباره تفاوت های پیش دبستانی و مهدکودک اشاره کرد و گفت: مراکز پیش دبستانی فرصت یادگیری را برای نوآموزان فراهم کرده و آموزش های ارائه شده در آن از سوی والدین نیز باید جدی گرفته شود، بنابراین باید این نگرش نسبت به مراکز پیش دبستانی تغییر یابد.
بیات به کسب رتبه دوم کشوری از حیث میزان پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر پوشش تحصیلی دانش آموزان در این مقطع تحصیلی 99.7 درصد است.
معاون اداره‌کل آموزش و پرورش زنجان خاطرنشان کرد: 96 هزار و 600 دانش آموز دختر و پسر مقطع ابتدایی در سال تحصیلی 95- 96 استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 10 درصد از مراکز پیش دبستانی در سطح این استان از نظر این دستگاه غیرقانونی فعالیت می کنند و فاقد مجوز رسمی هستند.
سال تحصیلی 94 - 95، 9 هزار و 250 نوآموز دختر و پسر در 415 مرکز پیش دبستانی با 571 کلاس درس تحت پوشش برنامه های تعلیم و تربیت و تحت نظارت آموزش و پرورش قرار گرفتند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.