اسدالله درویش امیری روز دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی از مهمترین دستگاه های ملی و استانی است و پایه و اساس برنامه ریزی، توسعه، ساماندهی منابع مالی و هزینه ای کشور را بر عهده دارد.
وی یادآورشد: انحلال سازمان مدیریت و ادغام آن با نهاد ریاست جمهوری یکی از رویدادهای آزار دهنده کشور بود که در مسیر برنامه ریزی و محور توسعه کشور خلل ایجاد کرد.
درویش امیری اظهار کرد: هنوز هم سازمان مدیریت و برنامه ریزی جان زخم خورده ای دارد و آسیب های وارده به آن بهبود نیافته است.
استاندار زنجان گفت: نیروهای فهیم، فکور، کارشناس و متخصص سازمان برنامه و بودجه باید بسیار تلاش کنند تا زخم های پنهان و عیان این سازمان ترمیم شود.
وی خاطرنشان کرد: انتظار ویژه ای از این سازمان وجود دارد که باید خلاء گذشته را به سرعت جبران کنند و این نهاد را به جایگاه اصلی آن بازگردانند.
درویش امیری ادامه داد: ثمرات فعالیت سازمان برنامه و بودجه کشور در تدوین برنامه یکم تا چهارم توسعه مشخص بود و هم اکنون هم این انتظار وجود دارد که به سرعت با برگشت به جایگاه اصلی خود، با ارائه برنامه و کنترل، عملیاتی سازی و اجرای آن بتواند موتور توسعه کشور را به حرکت درآورد.
استاندار زنجان گفت: اجرای برنامه های ارائه شده از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور نیازمند همکاری و ورود همه دستگاه هاست چرا که این سازمان برای خود برنامه تدوین نمی کند و تمام طرح های ارائه شده آن باید اجرا و عملیاتی شوند.
وی اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه باید به موتور محرکه کشور تبدیل شود و اجازه ندهد که دستگاه های اجرایی بدون برنامه حرکت کنند.
درویش امیری ابراز کرد: حرکت بدون برنامه و نگاه توسعه سیستمی دستگاه های اجرایی کشور سمی برای توسعه است و گاه همین نوع حرکت ها موجب تلف شدن هزینه ها و وارد شدن خسارت شده است.
استاندار زنجان گفت: وقتی نگاه ما سیستمی نیست و فرد یا افرادی برای برنامه ها تصمیم گیری می کنند، وضعیتی مشابه شرایط فعلی کشور پیش می آید.
وی افزود: حرکت توسعه ای کشور در صورت متکی بودن به برنامه ریزی، از ایجاد آسیب جلوگیری می کند و از همین رو باید جلوی تصمیم های سلیقه ای فرد یا افراد را در این زمینه گرفت.
درویش امیری یادآورشد: انتظار می رود سازمان برنامه بودجه به وضعیت مالی و هزینه ای استان نظم دهد و به توزیع اعتبارات نظم و انضباط داده شود.
استاندار زنجان بر لزوم فعالیت مستمر شورای فنی تاکید کرد و گفت: در حوزه انرژی این استان تصمیم های بسیار بزرگی گرفته شده است که اجرای آن ثمره ملی دارد.
در پایان این جلسه مراسم تکریم حمید نباتچیان سرپرست سازمان برنامه و بودجه استان زنجان و معارفه شهرام طهماسبی برگزار شد.
حمید نباتچیان 220 روز سرپرستی سازمان برنامه و بودجه استان را بر عهده داشت و شهرام طهماسبی پیش از این رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان بود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.